הקיץ הישראלי הוא מעיק, בלשון המעטה, החום והלחות בלתי נסבלים, והוא גם נמשך כל כך הרבה זמן עד שנראה שיש בישראל קיץ כמעט כל השנה. אבל זאת גם בדיוק התקופה בה אפשר לשבור את שגרת החיים האפרורית, לצאת לחופשה, לבלות, לעשות יותר דברים למען עצמנו, וכעת, על פי סקר נתונים חדש, זו גם התקופה בה אנשים עושים הכי הרבה סקס


על פי סקירת נתונים שנעשה בידי אתר ההיכרויות OKCupid, בו יש מעל 18 מיליון משתמשים, נמצא שבחודשים אפריל, מאי, יוני, יש ריבוי של אנשים שמחפשים סטוצים. השיא מגיע כעת, ביוני, בו נמצא כי 33% מחפשים אחר סקס מזדמן, בהשוואה לשאר חודשי השנה. עוד עולה מהנתונים כי בממוצע של שלושת החודשים יש עליה של 17% של אנשים שמחפשים סטוצים באפריל, מאי ויוני, כאשר יוני כאמור הוא השיא.

בחודשים אפריל, מאי, יוני יש עליה משמעותית באנשים שמחפשים סטוצים. אינגאימג
בחודשים אפריל, מאי, יוני יש עליה משמעותית באנשים שמחפשים סטוצים. אינגאימג

 
אומנם נכון לעכשיו  אין מחקר שבדק מדוע אנשים מחפשים סטוצים דווקא בתקופות אלו, אך עד שזה יקרה אפשר להסתמך על דעתם של מומחים. לדברי סוזן קראוס וויטבורן, פרופסורית למדעי הפסיכולוגיה והמוח, מאוניברסיטת מסצ'וסטס אמהרסט, הקיץ הוא בהחלט העונה בה אנשים פעילים מינית יותר מאשר בכל תקופה אחרת בשנה.

"הייתי אומרת שהעלייה בהתעניינות בסטוצים בקיץ משקפת את מזג האוויר החם, מה שיוצר פחות עכבות כיוון שלובשים פחות בגדים", סיפרה וויטבורן ל-okcupid. "אנשים מראים יותר נכונות ורצון לצאת מהבית כאשר אין להם צורך להתמודד עם שלג, גשם, וטמפרטורות נמוכות". אל דבריה מצטרף מנתח נתונים באתר ההיכרויות, דייל מרקוביץ, שלדבריו  "יותר סטודנטים, נופשים, מתמחים ומטיילים מצטרפים לאוקיי קיופיד במהלך התקופה הזו. כיוון שמשתמשים אלו אינם קשורים למקום בו הם מחפשים בני זוג, אולי בגלל זה הם נוטים פחות לחפש קשר רציני". 

בחודש יוני אנשים מחפשים  סטוצים יותר מאשר בכל חודש אחר. אינגאימג
בחודש יוני אנשים מחפשים סטוצים יותר מאשר בכל חודש אחר. אינגאימג
 
אל המסקנות הללו, לפיהן אלו חודשי השיא לסטוצים, הגיעו במערכת אתר ההיכרויות על ידי ניתוח התשובות שהעניקו משתמשים לשאלה "כמה זמן אתם מעוניינים שמערכת היחסים הבאה שלכם תימשך", בחודשים במשך השנים 2013-2016. התשובות האפשרויות כללו: סטוץ, מספר חודשים עד שנה, מספר שנים, לנצח.

via GIPHY

בקיצור ולעניין, בקיץ יש פחות בגדים, פחות קור, ופחות עכבות, מה שיוצר את האווירה המושלמת להיכרויות מזדמנות ולקשרים לא מחייבים.