אלביט מערכות חשפה טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך שפיתחה ואותן תציג לראשונה בסלון האווירי הבינלאומי שייפתח בשבוע הבא בפריז. במסגרת סיור במפעל החברה ברחובות הוצגה המערכת המודיעינית SkEye WAPS, הנחשבת לדברי מפתחיה לפורצת דרך בתחום הלחימה בטרור. זוהי מערכת אווירית המיועדת לתצפית רציפה על פני שטחים נרחבים ולשימוש במשימות ביטחוניות שונות. המערכת מספקת התמצאות סביבתית כוללת ומעניקה תמונת מודיעין על המתרחש על הקרקע. כמו כן, היא מאפשרת למספר גדול של משתמשים לקבל תמונות מצב בזמן אמת ואף "לחזור אחורה" בזמן.



עוד הציגה אלביט את SkyStriker, חימוש טקטי משוטט, למשימות חשאיות ומדויקות. למערכת חתימה אקוסטית נמוכה, מהירות טיסה גבוהה ויכולת כיסוי שטחים נרחבים. היא מסוגלת להמתין כשעתיים עד לזיהוי מטרה ופעולה. המערכת היא חימוש אלקטרו־אופטי המופעל מרחוק ומאפשר ליחידות חי"ר לחפש, לאתר ולפעול לנטרול מטרות.  



מערכת התצפית האווירית החדשה. "פורצת דרך". צילום: אלביט מערכות
מערכת התצפית האווירית החדשה. "פורצת דרך". צילום: אלביט מערכות



נוסף על כך הציגה אלביט שורת רקטות וטילים מונחי לייזר, המתאימים למטרות שונות, שחלקם מאפשרים למטוס הנושא אותם להתמודד עם כל מטרה נייחת או ניידת ביום ובלילה.



החברה פיתחה גם רחפנים שלא יוצגו בסלון האווירי. אלו נבנו בשיתוף חברת Flying Production, והמגוון כולל רחפן למשימות מודיעיניות־טקטיות לביצוע משימות יבשתיות וימיות, רחפן למעקב סמוי ורחפן למבצעים מיוחדים, שנבנה במיוחד כדי להשתלב בפעילותן של יחידות חי"ר.



אלביט גם תציג בתערוכה, באמצעות המחשה וירטואלית, את מערכת Brihtnite, המאפשרת לטייסי מסוקים לטוס בתנאי ראות לקויה, במזג אוויר קשה וביותר מ־90% מהלילות. כמו כן תציג החברה גם מערכות ממשפחת MUSIC להגנה על מטוסים מפני טילי כתף ומגוון פתרונות של מערכות ראייה לתחום התעופה האזרחית.