אמש הצהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יחרים את טקס פרסי ראש הממשלה וייעדר ממנו עקב זכייתו והשתתפותו של שחקן התיאטרון הוותיק, עודד קוטלר, שכינה את מפלגת הליכוד וחבריה 'עדר של בהמות' לאחר זכייתם בבחירות האחרונות לכנסת. עודד קוטלר השיב הבוקר (שני) ב-103FM להחלטתו של ראש הממשלה ואמר: "התכוונתי לדברים שאמרתי בעבר, לא התכוונתי למצביעי הליכוד אלא אמרתי את דברי בתגובה לדבריה של השרה רגב שחגגה כי מפלגת 'הליכוד' זכתה בשלושים מנדטים בעוד ש'המחנה הציוני' קיבל עשרים מנדטים. אני לא התכוונתי רק לבוחרים של נתניהו אלא טענתי שאחרי בוחריו יצעד גם עם שלם. הפרס ניתן לי לא על תגובות פוליטיות שהצהרתי אלא על מפעל חיים של למעלה משישים שנה על תרומתי לתאטרון". 


עוד הוסיף: "אף אחד לא מחייב את נתניהו לכבד בנוכחותו את אף אחד. אם נתניהו היה נאמן לשיטתו הוא היה מחרים את רוב רובם של אמני ישראל. מדינת ישראל הכריזה שהיא יוצאת נגד כל חרמות מסוג כלשהו וכעת אנחנו רואים את ראש הממשלה, שאמור לייצג מופת, משתמש בחרם כנגדי. אני לא פגוע מהחרמתו של ראש הממשלה ואפילו ציפיתי לתגובה החריפה שלו"

על הטענה לפיה אנשי התרבות נוטלים צד במלחמה כנגד שרת התרבות, מירי רגב, השיב איש התאטרון: "אנחנו מגיבים, אחרת היינו כולנו הכבשים שמשפילות את ראשם לקראת השחיטה הבאה. ברגע שגוזרים נגדנו גזרות שפוגעות בחופש הביטוי אנחנו נגיב. אנחנו לא מלבים את המתח התרבותי וזו טעות היא להטיל את האשמה על המגיבים. השרים והשרות יוצרים את הפרובוקציות ואנחנו מגיבים להם".

 קוטלר תקף את שרת התרבות: "האם זה ייתכן ששרת התרבות תייעץ למנהל התאטרון איזו מחזה להציג או לא? היא מבינה באמנות? אמנות מבין מי שמנהל את התיאטרון. הכסף שאצלה הוא הכסף שלנו שנועד לתמוך במוסדות אומנות ותרבות ולשים עליהם מנהלים. אני רואה במיניסטריון כמשרד ארגוני שבא לנווט את הדברים לא בצד הערכי אלא בצד הארגוני. השרה נבחרה כי היא חברת הליכוד ולא על פי עמדותיה האישיות בלבד. 30 מנדטים הם לא 120 מנדטים של מדינת ישראל. יש ציבור נוסף במדינה שלא בחר בה. הממשלה קובעת מדיניות רפרטוארית רק במדינות טוטליטריות ולא במדינות חופשיות. לא באנגליה, לא בארה"ב, לא בצרפת ולא בפולין". 
עוד הוסיף קוטלר: "שולמית אלוני שהייתה ממרצ שינתה פעם אחת בהיסטוריה את תקציב התרבות באופן ניכר ופשוט תמכה במוסדות ולא התנתה את הדברים בתכנים שהופיעו על הבמה. שר תרבות לא יקבע מה צריך להיות מוצג ומה לא, מה ימומן ומה לא ימומן. אחרת הוא צריך להיות מנהל התאטרון בעצמו. אין דבר כזה לא בתיאטרון, לא בפליילייסט ברדיו ולא בשום דבר. מותר לרגולטור להתערב רק במקרה של עבירה על החוק. במידה ויוצג מחזה שמסית לרצח או כנגד ציבור אחר מותר לפסול את המחזה. הכלים שהשרה מציעה אינם דמוקרטים אלא טוטליטריים".
עריכה: איתמר זיגלמן