בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) את דינם של חמישה בכירים בחברת החשמל ושלח אותם למאסר בפועל על עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים שבוצעו בשנים 2001-2002 במסגרת "פרשת סימנס". בנוסף, בית המשפט קבע כי הבכירים ייקנסו במיליוני שקלים. בפרקליטות מחוז מרכז מסרו כי במסגרת הפרשה ולצד הגשת כתב האישום כנגד הנאשמים, התקשרה המדינה עם חברת SIEMENS AG (סימנס העולמית) בהסדר מותנה, במסגרתו הודתה סימנס העולמית במתן שוחד לבכירי חברת החשמל ושילמה סך של 160 מיליון ש"ח לקופת המדינה,

כמו כן, בין היתר, מונה מפקח חיצוני על עסקיה בישראל שתפקידו לבקר את הטמעת תרבות הציות בכל הנוגע לעבירות שוחד בתאגיד. התיק כנגד חברת סימנס ישראל עודנו מתנהל.
על דוד קון, ששימש כמשנה למנכ"ל חברת החשמל והורשע בלקיחת 500 אלף דולר מסימנס כתשלומי שוחד הקשורים לתפקידו ודרישת תשלום נוסף, נגזרו 45 חודשי מאסר לריצוי בפועל, עונש נוסף של  מאסר על תנאי, חילוט בסך מיליון ש"ח וקנס נוסף בהיקף של 450 אלף ש"ח. על יונה שוויצר, ששימש כמנהל האגף לתכנון הנדסי והורשע בלקיחת מאתיים אלף דולר מסימנס כתשלומי שוחד הקשורים בתפקידו, שהועברו לחשבון בשוויץ בשליטת חברו, נגזרו 29 חודשי מאסר לריצוי בפועל, עונש נוסף של  מאסר על תנאי, חילוט בסך מאתיים אלף ש"ח וקנס נוסף בהיקף של 80 אלף ש"ח. 
על יעקב (יאשה) חאין, שכיהן בתקופה הרלוונטית כסגן מנהל אגף הייצור וכמשנה למנכ"ל חברת החשמל עד לשלהי 2014 נגזר עונש של 24 חודשי מאסר, וזאת לאור נסיבות אישיות חריגות, בנוסף גזר בית המשפט על חאין עונש של מאסר על תנאי וחילוט בהיקף 1,160,000 ש"ח. הוא הורשע בלקיחת 290,000 דולר מסימנס כתשלומי שוחד הקשורים בתפקידו, שהועברו לחשבונו בשוויץ. על חיים ברנר, ששימש כסגן מנהל באגף לתכנון הנדסי נגזר עונש של 33 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וחילוט בגובה 1,700,000 ש"ח. ברנר הורשע בלקיחת 430,000 דולר מסימנס כתשלומי שוחד הקשורים בתפקידו, שהועברו לחשבונו בשוויץ, ודרישת תשלומים נוספים. 

כמו כן, על צבי אייל, ששימש כמנהל מחלקה באגף לתכנון הנדסי, שהורשע בלקיחת 260,000 דולר מסימנס כתשלומי שוחד הקשורים בתפקידו שהועברו לחשבונו בשוויץ, נגזרו 28 חודש מאסר בפועל, מאסר על תנאי וחילוט בגובה 1,040,000 ש"ח. 

"פרשה חמורה בכל קנה מידה"

בהחלטת בית המשפט נאמר: "הפרשה שלפנינו חמורה כמעט בכל קנה מידה, ומלמדת על תרבות של שחיתות עמוקה אשר פשתה בחברת החשמל בדרגים הבכירים ביותר. החלטות הנוגעות למכרזים בהיקפים של מאות מיליוני דולרים, אשר להן השלכות ציבוריות וחברתיות משמעותיות, התקבלו בצילם של תשלומי שוחד בסכומים גבוהים אשר שילמה חברת סימנס באופן שיטתי לגורמים בכירים בחברת החשמל, אותה סימנה כבעלי השפעה".

עוד נאמר בהחלטה: "הציבור מצפה כי שלוחיו ועובדיו יתנהלו ביושר, בהגינות ומבלי שיעשו דבר וחצי דבר לטובת האינטרסים הפרטיים שלהם. העובדה שהנאשמים תרמו, כל אחד בנפרד, להשחתת השירות הציבורי בכלל והשדרה הניהולית של חברת החשמל בפרט, על מנת לשרת אינטרסים פרטיים של חברה מסחרית – היא חמורה ביותר".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל מברכת על מיצוי וסיום ההליכים הפליליים כנגד עובדי החברה לשעבר שסרחו. החברה יצאה זה מכבר לדרך חדשה, כשהפרשה האומללה אשר ארעה לפני למעלה מעשור, מאחוריה. הנהלת החברה חרטה על דיגלה לפעול ולהיות החברה המובילה ומודל לחיקוי להתנהלות ביושרה ובשקיפות. החברה תמשיך בהליך המשפטי האזרחי כנגד אותם עובדים לשעבר".