״מכון הערבה ללימודי הסביבה, שחוגג מחר 20 ,החליט לתת פרס לאחינועם ניני שונאת עמה,שבנתה קריירה בינלאומית רק מהכפשה וטינוף עלינו בעולם. תתבישו"" כך כתבה היום (שלישי) אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס שלום בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה. מוזס, שידועה בלשון החדה והמשוחררת שלה, כבר עוררה לא פעם סערה בעקבות ציוצים שלה. בעבר לדוגמה, כתבה על נשיא ארה"ב הקודם: "אתם יודעים איזה קפה ברק אובמה? קפה שחור חלש"

הרומן של אחינועם ניני מצד שני עם הקהל הישראלי הוא מורכב עד מאוד. מצד אחד, היא זמרת ויוצרת בינלאומית מובילה בישראל, שהוציאה מעל 15 אלבומים שנמכרו במיליוני עותקים ברחבי העולם, שרה בשש שפות ופעילה למען השלום. מצד שני, סערה בעקבות דברים מעוררי מחלוקת שהזמרת כותבת כבר הפך לריטואל. 

הזמרת התראיינה בשבוע שעבר בתוכניתה של איריס קול והתייחסה לביקורת הישראלית לגבי עמדותיה הפוליטיות: "זה לא עושה לי שום דבר, אני לא מתייחסת לזה. אני בוחרת לקרוא את התגובות הטובות שאני מקבלת וממשיכה בדרכי. התאוריה שלי היא שיש מחיר שמשלמים על הרמת הקול אך מחיר השתיקה גבוה הרבה יותר". 

לדבריה, "אני לא יושבת ומחשבת מה ייצא לי וכמה כרטיסים אמכור אם אגיד דבר כזה או אחר. אני עובדת בשביל האומנות והלב, בשביל הדברים שאני מאמינה בהם, זה מה שנותן לי משמעות לחיים. גם כשאני כותבת שירים או מופיעה. הדברים שאני עושה מגיעים ממקום של אמונה ויושרה בדרך שלי ולא בחישובים סטטיסטים של מי שיאהב אותי או לא". 

על עצמה מספרת הזמרת: "הייתי גם ילדה כזו, עליתי לארץ לבד והתאהבתי בבחור ישראלי בישראל. באתי לבד כחיילת בודדה, עשיתי את דרכי ובניתי את עצמי בעשר אצבעות כפי שאני עושה עד עצם היום הזה".  על הופעתה שבוטלה בדטרויט היא מספרת: "ההופעה התבטלה בגלל אנשים שעשו מעשים שגרמו לביטול ההופעה והקהילה התקפלה. מצד שני היו לי גם הרבה הופעות שלא בוטלו. אני מסרבת להיכנע לרע לעומת כל הטוב שיש לי. יש לי אין סוף הופעות בעולם עם קהל אוהד. יש כאלה שלא אוהבים אותי וזה לא מה שיעצור אותי". 

אחינועם ניני ומירה עוואד
אחינועם ניני ומירה עוואד


כיום ניני ממשיכה ליצור : "אני עובדת על פרויקט המחבר בין מוזיקה קלאסית למוזיקת עם ופופ. אני מופיעה המון ובמקביל מגדלת שלושה ילדים שמצטרפים אליי כשהם רוצים להופעות בחו"ל. אני מעדיפה לרכז הופעות בנסיעות קצרות כשהם לא מצטרפים אליי. אני הולכת לישיבות הורים אך אני לא האמא הכי פעילה בוועד. אני עושה את מה שאני כן יכולה, אני מתנדבת לעשות הרצאות על מוזיקה ולהשתתף בערבי תרבות בשמחה ובאהבה".

בנוגע לפוליטיקה בישראל כיום שיתפה הזמרת: "אני חושבת שיכול להיות שינוי לטובה. לאחרונה נפגשתי עם 'דרכנו', מאד אהבתי את הדברים שהם עושים. יש גם פוליטיקאים שאני מאחלת להם המון הצלחה והם יכולים לעשות דברים נהדרים. אני רואה את השיח עם הבן שלי וחבריו שרוצים לעשות שינוי. המדינה היא הבית שלי ואני מעדיפה להילחם עליה מאשר לוותר עליה. אני לא בנויה לשבת על הגדר. אני לא רוצה שילדיי יום אחד ישאלו אותי 'מה עשיתי בזמן שכל הדברים הנוראים האלו קרו במדינה'. הנושא הזה חשוב לי יותר".