אחרי קומי, מגיע תורו של ג'ף סשנס. התובע הכללי של ארצות הברית העיד אמש (שלישי) בשימוע פומבי בסנאט במסגרת החקירה על קשרי סביבת טראמפ עם רוסיה. 

סשנס פתח את הצהרתו בטענה כי הרעיון שהוא שיתף פעולה עם הממשל הרוסי בקמפיין של טראמפ מהווה "שקר מזעזע ומתועב". "מעולם לא פגשתי בכירים רוסים בנוגע לשום עניין הנוגע לבחירות. מעבר לכך, אין לי שום ידע על שיחה כזו שנערכה על ידי מישהו מהצוות", אמר. "הרעיון ששיתפתי פעולה עם ניסיון לפגוע בדמוקרטיה שלנו או לפגוע במדינה ששירתי בכבוד יותר מ-35 שנים, זה שקר מזעזע ומתועב".

במרכז החקירה נמצאת ההסתבכות של סשנס, שאמר בעבר בקונגרס כי לא קיים שום קשר בשנה האחרונה עם גורמים רשמיים מממשל פוטין – מה שהתברר כשקר. מאז חשפו אנשי צוות שלו כי סשנס, אחד מהרפובליקנים הראשונים שהצטרפו לקמפיין טראמפ, נפגש פעמיים עם שגריר רוסיה בארה"ב סרגיי קיסליאק במהלך השנה שקדמה לכניסתו של טראמפ לתפקיד. סשנס טען מאז כי הדבר לא מהווה שקר, כיוון שפגישתו עם השגריר הייתה קשורה לתפקידו כסנאטור, ולא כחלק ממעורבותו בקמפיין של דונלד טראמפ. הלחץ שנוצר עליו אחרי חשיפה זו הוביל אותו להפריד עצמו מהחקירה שנערכת בנושא ולמנות תובע עצמאי נפרד – רוברט מולר. 
סשנס אמר בעדותו כי הוא בוטח ברוברט מולר, זאת על רקע דיווחים כי טראמפ מתכנן לפטר גם אותו. הוא סירב לענות על מרבית השאלות שקיבל מחברי הסנאט, בטענה כי הוא אינו יכול לדון בשיחותיו עם הנשיא שכן יהיה הדבר הפרה חוקתית של תפקידי הממשל. סנאטורים דמוקרטים ביקרו בחריפות את סרבנותו, ואמרו כי "שתיקתו אומרת הרבה". 

ג'ף סשנס בסנאט. צילום: רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר חקר הסנאט את ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, שעלה חשד כי פיטוריו באו לאחר שטראמפ ניסה לשבש את מהלכי החקירה בעניין רוסיה עליה פיקח קומי. בשימוע אמר קומי "טראמפ אמר לי - 'אני מצפה לנאמנות', לא יכולתי לדבר".