כמו כל דבר בחיים, גם כושר הוא טוב כשהוא נעשה במידה, ואם עושים ממנו מעט או יותר מדי, זה עלול להזיק לנו. מחקרים קודמים כבר הראו כי אימון יתר לא מאפשר בניית מסת שריר, כיוון שלגוף אין אפשרות להתאושש כראוי. אך מעבר לפגיעה בשרירים, אימון מופרז עלול לפגוע בתפקוד הלב, להחליש את המערכת החיסונית, כך שהגוף הופך פגיע יותר למחלות ולבעיות בריאותיות. 

אם כל זה לא מספיק, כעת עולה ממחקר חדש שפעילות גופנית מוגזמת גם פוגעת במעיים, ועלולה, בין היתר, לגרום לקריעתם. על פי המחקר, שפורסם ב-.sciencedaily, נמצא קשר ישיר בין האינטנסיביות ומשך הזמן של הפעילות הגופנית, לבין הסיכון לפגיעה בתפקוד המאיים. במונחים יותר ספציפיים, אימון יתר עלול לפגוע בתאי המעיים, ולדליפת רעלנים בתוך המעיים, אשר נמצאים במחזור הדם במצבם הטבעי. דליפה כזו עלולה להוביל לבעיות בריאות כרוניות וחריפות.
 
אימון יתר עלול לפגוע במעיים שלכם. אינגאימג
אימון יתר עלול לפגוע במעיים שלכם. אינגאימג

 

על פי ד"ר ריקרדו קוסטה, חוקר ראשי במחקר, ממליץ כי במידה וחשים כאבים ותחושות של אי נוחות בבטן תוך כדי אימון, חשוב ללכת לבדיקה מקיפה של המעיים. "למרות שנמצא שאימון יתר מסכן את פעילות המים ושלמותם", הסביר קוסטה, "זיהינו שיש גורמים שיכולים להחריף את הבעיה אשר אפשר לשלוט בהם, וכן מספר אסטרטגיות לטיפול ומניעה, שיכולים להחליש ואף להעלים את את הנזק ואת הפגיעה בתפקוד".

כלומר, המצב אינו אבוד לחלוטין גם אם הגעתם למצב של פגיעה במעיים. מבחינת טיפול מונע, על פי המחקר, חשוב במהלך האימון לא לעבור את המגבלה של 60% מצריכת החמצן (60 VO2Max) המרבית שלנו.

via GIPHY