האם זה מה שהיה חסר כדי לנצח את דאעש במוסול אחת ולתמיד? עשרות לוחמי ארגון המדינה האסלאמית נהרגו היום (רביעי) במהלך מתקפת נגד רחבת היקף במערב בבירת המדינה האסלאמית בעיראק, מתקפת נגד שנכשלה וייתכן שהשאירה את הארגון בעיר על הברכיים. עשרות לוחמי הארגון, כשהם עוטים על עצמם חגורות נפץ הסתננו לשורות צבא עיראק במערב העיר וניסו להדוף את כוחות הקואליציה מהעיר  שעד לפני חודשים ספורים הייתה תחת שליטת הארגון.



החל מהשעה שלוש בבוקר שעון עיראק, החמושים של הארגון החלו לתקוף את כוחות הצבא העיראקי בעזרת מכוניות תופת, מחבלים מתאבדים, ולוחמים שהסתננו מעבר לקו החזית בגבול העיר העתיקה, נקודת האחיזה האחרונה של הארגון בעיר. "הם תקפו את כוחותינו מאחור בעוד הצבא התמודד עם מכוניות התופת בחזית", אמר מפקד הכוחות העיראקיים בנקודה והוסיף כי פעילי הטרור נלחמו עד נשימתם האחרונה ואף הבעירו בתים שעליהם השתלטו כדי להפריע לפעולות אוויריות של צבאות הקואליציה.. 







עם זאת, ולמרות עוצמת ההתקפה הצבא העיראקי הצליח, כאמור, להדוף את כוחות ארגון הטרור הרצחני. מפקד כוחות המשטרה הפדרלית במוסול, אחת מיחידות העילית של הצבאי העיראקי, אמר כי לפחות שבע מכוניות תופת ו-50 מחבלים מתאבדים השתתפו בניסיון של דאעש להחזיר את היוזמה לידיו בחזית והוסיף כי עדיין מתבצעת לחימה ברחובות העיר, וכי "כוחות הקואליציה צדים את שאריות כוח דאעש".

על פי הערכות של כוחות הקואליציה, נותרו כ-1,000 לוחמי דאעש נצורים בעיר העתיקה ועל פי ההערכות הם יילחמו עד המוות.

זכור, מתקפת הנגד של דאעש באה פחות משבועיים לאחר שהצבא העיראקי שחרר את שכונת סאהה שבמערב העיר מידי כוחות המדינה האיסלאמית. אז הכוחות העיראקיים, שהובלו על ידי יחידת העילית לוחמה בטרור של המשטרה הפדרלית, החלו במתקפה על שכונת סאהה לפני כשבוע, בליווי כוחות אוויריים של צבאות הקואליציה המערבית. דובר הכוחות המיוחדים של צבא עיראק, תת אלוף חיידר אל אוביידי, התייחס להתקדמות האיטית בקרב במהלך המתקפה והסביר כי החשש מפגיעה באוכלוסייה האזרחית הנצורה באזורים שבשליטת דאעש, כ-200 אלף איש, מביא את הצבא לפעול בזהירות מרבית. "בשל הסמטאות הצרות, כמות האנשים שגרים בהן והחשש מגרימה לנזק ופציעות, לאזרחים ולמבנים, אנו נמנעים מלהיכנס לאזורים אלו כרגע".