חוף אכזיב שימש בעבר כתחליף לחופשת בטן־גב האולטימטיבית בסיני. מי שהתעצל לרדת דרומה, התפנק בבונגלוז, באוהלים ובאווירת החופש שהעניקה רצועת החוף הצפונית. הנוער של אז התבגר בינתיים, אבל בסתר לבו עדיין חולם לחזור למים שבין נהריה וראש הנקרה, ולהיזרק על החול. אבל היום הוא זקוק לנוחות. ככה זה בבורגנות. בית מלון, בריכה צמודה ואוכל טוב.



אנחנו מדברים על האנשים שמעדיפים מלון קלאסי על פני כפרי נופש. למשל "Sea Life" שמספק שקט, שלווה והרבה כחול בעיניים. במלון החדש יש 62 סוויטות הצופות לים. סוויטות המגורים מרווחות ומתאימות למשפחות עם ילדים וכמובן לזוגות. רק אל תשכחו לקחת איתכם ספר.



ביקור בגנים הבהאיים. ניתן לראות את המקדש שבו הובא למנוחות מייסד הדת. צילום: הדר יהב
ביקור בגנים הבהאיים. ניתן לראות את המקדש שבו הובא למנוחות מייסד הדת. צילום: הדר יהב



לאחרונה נפתח בו ספא, הכולל חדרי טיפולים, בריכה פנימית מחוממת, ג'קוזי, סאונה רטובה ויבשה וחדר מלח. החדר בנוי מאבני מלח שהמקור שלהן במכרה באוקראינה.



פרט לקרבה לים, המלון נהנה מיתרון נוסף: לא הרחק ממנו נמצא מסלול הליכה מהיפים ביותר בארץ. למכורים שבכם אין דרך מהנה יותר לשמור על כושר. אתר מושלם לצעידה היומית.



המלון, המבודד יחסית, מספק גם פתרון למי שאוהב לאכול טוב. כלומר, לאכול בשר. במקום אפשר למצוא את מסעדת “רק אנטריקוט", ששואבת את השראתה ממסעדת “לה רלה דה ל'אנטרקוט" מצרפת ומגישה רק מנה אחת - אנטריקוט.



נתח הבשר מוגש עם מנה ראשונה ותוספת. מי שלא בעניין של בשר, מוזמן לעדכן בכך מראש את השף במקום, שידאג למצוא לו צלחת חלופית ראויה. המסעדה ממוקמת מעל קומת הבריכה. אפשר גם ליהנות מהחוויה הקולינרית בישיבה במרפסת.



מבצר מונפורט. ניתן להשקיף ממנו על נחל כזיב ולראות שרידים מחיי הצלבנים. צילום: הדר יהב
מבצר מונפורט. ניתן להשקיף ממנו על נחל כזיב ולראות שרידים מחיי הצלבנים. צילום: הדר יהב



מחיר ללילה במלון "Sea Life": החל מ־950 שקל לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר במהלך חודשים יוני־יולי. החל מ־1,150 שקל באוגוסט (מינימום שני לילות).



עוברים לאקשן


ככל שניהנה מחופשה מפנקת, אחרי שעות של רביצה יצר ההרפתקנות יתעורר בנו. לשמחתנו, המקום שבו אנו נמצאים מאפשר יציאה ללא מעט אטרקציות. חלקן משלבות את הים ואחרות מתאימות לחובבי הליכה.



אחד המסלולים האהובים עלי באזור הוא זה המוביל אל המונפורט. המבצר הצלבני מהמאה ה־12 נמצא בגן הלאומי הנושא את שמו, והגישה הכי נוחה אליו נמצאת סמוך ליישוב מצפה הילה. מהמבצר ניתן להשקיף על נחל כזיב וכמובן לראות שרידים מחייהם של הצלבנים: טחנות קמח, בורות מים ומבנים


מבוצרים.



מלון סי לייף. צילום: אביב קורט
מלון סי לייף. צילום: אביב קורט



באזור כמובן יש אתרים נוספים לבילוי: ראש הנקרה, פקיעין, אגם מונפורט במעלות, היישוב העתיק גוש חלב, זחילה במערת נמר, תצפית ממערת קשת,


קפיצה לנחל געתון וביקור בגנים הבהאיים. הגנים נמצאים מצפון לעכו ומקיפים את האחוזה שבה חי הנביא ומייסד הדת, בהא אללה. במקום ניתן לראות גם את המקדש שבו הובא למנוחות.



אם אתם מעדיפים לוותר על הליכה במזג האוויר החם, הגזרה הצפונית הזו מספקת גם חוויות רטובות. אחת מהן היא “טרק ים אכזיב", שם תוכלו לצאת לשיט סירות טורנדו מהיר ומלהיב, שמשלב סיור בשמורת הטבע אכזיב וראש הנקרה. מהסירה תזכו לנקודת מבט מרשימה על ראש הנקרה, תכירו את בעלי החיים הימיים ותיהנו מהבריזה הקרירה שמלטפת את המים.



סירת טורנדו בטרק ים אכזיב. שיט מהיר ומלהיב. צילום: טרם ים אכזיב
סירת טורנדו בטרק ים אכזיב. שיט מהיר ומלהיב. צילום: טרם ים אכזיב



בכל סירה שיוצאת למים יש עשרה מקומות ישיבה וכמובן מדריך צמוד. אף על פי שמדובר בסירות מהירות, הפעילות מתאימה גם למשפחות עם ילדים.


מחיר: 95 שקל למשתתף.



אם אתם רוצים לחוות את הים ואוצרותיו בלי להעלות את הדופק, תוכלו לצאת לשיט קיאקים בשמורת הטבע אכזיב. השיא יגיע באי האהבה, הגדול מבין חמשת האיים שנמצאים בשמורה.



מחיר: 120 שקל למשתתף. פרטים בטל': 04־9823671.


המיקום: הגליל המערבי.


אופי הטיול: משלב אטרקציות ולינה.


העונה המומלצת: כל השנה.


דרגת הקושי: קלה. מתאים לזוגות ולמשפחות.


משך הטיול: יום וחצי.