הקשרים בציר חמאס-חיזבאללה-איראן הולכים ומתהדקים, בצל המצור על קטאר: העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דיווח היום (חמישי), כי סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק נועד בארבע עיניים עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. על פי הדיווח, הפגישה דנה במשברים הפוליטיים באזור, בעיקר בניתוק היחסים בין מדינות המפרץ לבין קטאר, והשפעת הדברים על הפלגים הפלסטינים החמושים, בעיקר ברצועת עזה. כמו כן, דנו השניים בדרכים להפעלת הפלגים הפלסטינים וכן תמיכה בהם, והאיומים הישראלים החוזרים על לבנון ורצועת עזה.
חשיבות הפגישה באה בצל המצור על קטאר, כולל סילוקם מהמדינה של חמישה אנשי  הזרוע הצבאית של חמאס, שחלקם הגיעו לביירות, בירת לבנון. בין אלה שהגיעו לביירות, מוסא דודין, זאהר ג'בארין ועבד אל-חכים חניני. השלושה שוחררו במסגרת עסקת שליט ב-2011, אז גורשו לסוריה, ועם תחילת מלחמת האזרחים במדינה - הם הגיעו לדוחא, בירת קטאר, עד לסילוקם שוב מהמדינה.


מתקרב לאיראן. אבו מרזוק. צילום: רויטרס
מתקרב לאיראן. אבו מרזוק. צילום: רויטרס
יש לציין, כי אבו מרזוק הגיע לביירות ביום חמישי שעבר, לאחר פגישה שלו עם שר המודיעין של מצרים גנרל חאלד פאוזי. מאז הגעתו לביירות, הוא קיים מספר פגישות עם בכירים לבנוניים, ועם ראשי הכוחות הפוליטיים הפועלים במדינה. ככל הנראה, הוא העלה בפניהם את הסוגיות ששמע מהשר המצרי. בין האישים עימם אבו מרזוק נועד נמצא יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, בפניו הדגיש אבו מרזוק כי "העם הפלסטיני עומד על זכותו להתנגד לכיבוש, ועל זכותו לזכות השיבה אל אדמתו".

בנוסף, נועד בכיר החמאס עם ראש מנגנוני הביטחון הלבנוניים, גנרל עבאס איברהים, כדי לדון בסוגיית הפליטים הפלסטינים בלבנון.