בעת שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן נועד עם בכירי המשטרה, בהם המפכ"ל רוני אלשייך, בטקס חנוכת תחנת המשטרה החדשה ביבנה היום (חמישי), התרחשו אירועים שהם לא ציפו להם, כאשר שתי סניפי בנק באזור נשדדו על ידי אלמונים שנמלטו מהמקום. מבירור ראשוני שערכו השוטרים עולה כי מסניף הבנק בבאר יעקב, שנשדד במהלך הטקס, נלקחו יותר מ-100 אלף שקל.



לאירוע, שבו לקחו חלק ראש עיריית יבנה צבי גוב ארי, מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך, מפקד מחוז המרכז ניצב מוטי כהן וסגל הפיקוד הארצי של המשטרה, הגיעו גם לא מעט אזרחים תושבי העיר שהחליטו להילחם בכל הכוח בפשיעה. ואולם, קריאות אלו נדחקו לנוכח שתי קריאות שהתקבלו במוקד 100 של המשטרה, אשר דיווחו על שני מקרי שוד שאירעו בסניפי בנק בפרק זמן של דקות אחדות, כאשר אחד מהם התרחש בבאר יעקב והשני ביבנה הירוקה השוטרים שלא האמינו למשמע אוזנם זינקו ממקומותיהם ויצאו במרוצה לעבר זירות האירועים החמים.



המפכ"ל אלשייך. בזמן שחגג הקמת תחנת משטרה נשדדו שני בנקים
המפכ"ל אלשייך. בזמן שחגג הקמת תחנת משטרה נשדדו שני בנקים



השודד או השודדים לא עשו בדיוק חשבון לצמרת המשטרה, או שלחלופין לקחו בחשבון שהיא תהיה עסוקה בחגיגות, וניצלו את השטח כדי לבצע את זממם, תוך שהם מספיקים להימלט מהזירה על גבי קטנוע.



מבירור ראשוני עולה כי בבאר יעקב נכנס השודד לסניף כשהוא חמוש באקדח, והצליח לשדוד ממנו סכום של למעלה מ – 100 אלף ₪. זמן קצר לאחר מכן התקבלה הקריאה מיבנה הירוקה, וגם שם הגיע השודד חמוש באקדח. השלל שנלקח במקרה זה לא ידוע עדיין והוא נמצא בבדיקה, כאשר במשטרה נטלו את מצלמות האבטחה בשני הבנקים לטובת החקירה.