אנטון רומן, בן 43 מראשון לציון, הוא העבריין שנרצח אמש למרות שהיה תחת מעקב משטרתי, כך הותר היום (שישי) לפרסום. במקביל לכך הודיעה המשטרה על מעצרם של חמישה בני אדם, שלושה מהם תושבי רחובות בני 26, 28 ו-35, תושב אופקים בן 30 ותושב אשקלון בן 36, כל החמישה הובאו להארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקווה. בדיון, שמתנהל בדלתיים סגורות, צפויה המשטרה לבקש להאריך את מעצרם ב-15 ימים. 



לקראת הדיון על הארכת מעצר חמשת החשודים, התראיין עורך דינם, אהוד בן יהודה למעריב אונליין, הכחיש כי מדובר בכנופיה ואמר כי הוא בטוח שהמשטרה תשחרר אותם עוד בטרם בית המשפט יורה לה לעשות זאת. "החשודים שאני מייצג חפים מפשע, המשטרה כרגע לא חושפת את כל הראיות, אך אני מאמין שהאליבי של כל החמישה ייבדק הם ימצאו לבד לשחרר אותם, עוד טרם שבית המשפט יחליט מה לעשות איתם", אמר עו"ד בן יהודה והוסיף כי הוא "לא מדבר על כנופייה, מדובר על משפחה, ארבעה מהחשודים הם קרובי משפחה והחמישי חבר קרוב של אחד מהם. אני לא יודע על איזו כנופייה המשטרה מדברת".

אך למרות המעצרים, שאלות קשות עדיין עולות מההתרחשויות ברחובות. התנהלות השוטרים בזירה מיד לאחר האירוע ועם קביעת מותו על ידי פראמדיק של מד"א תעמוד תחת תחקיר מעמיק ואף ייתכן והאירוע ייבחן על ידי גורם חיצוני. בכל מקרה, אמש קיימה המשטרה הערכת מצב ראשונית במטרה להתחקות אחר, מה שמכונה, המחדל ומיד לאחר מכן הוטל צו איסור פרסום על פרטי הפרשה עליו חתם שופט תורן בבית משפט השלום בראשון לציון.

כזכור, כפי שפורסם אמש במעריב אונליין, סמוך לשעה תשע בערב התקבלה במד"א קריאה על פצוע מירי המוטל בשטח פתוח סמוך לאזור התעשייה ברחובות. בניגוד למקרים מהעבר, מי שדיווח על האירוע, כפי שחשפנו אמש, היו בלשי מרחב שפלה. חוסר תקשורת בין מוקד מד"א והבלשים - שלא ידעו להסביר היכן הם ממוקמים, הובילה על פי גורמים המעורים בפרטים לאיחור ניכר בהגעת צוותי מד"א למקום ולפראמדיק שהגיע ראשון לזירה, לא נותר אלא לקבוע את מותו של רומן.

הארכת מעצרם של חמשת החשודים. צילום: אלון חכמון
הארכת מעצרם של חמשת החשודים. צילום: אלון חכמון


למרות צו איסור הפרסום המשטרה דיווחה - נעצרו חמישה חשודים

מיד לאחר קביעת מותו נדרשו צוותי מד"א בפעם הראשונה לפנות את הזירה ולעזוב את המקום "זה היה מוזר מאוד, אמרו לנו פשוט לצאת מהשטח. מיד לאחר מכן הם סגרו את הזירה" אומר גורם במד"א. במשטרה לא המתינו ותוך כדי בירור נסיבות האירוע ובחינת הכשל הגיעו במשטרה למסקנה בעתיה מיהרו להוציא צו איסור פרסום ובכך בעצם להימנע ממסירת פרטים. כעת, ללא ספק תקבל החקירה, שהועברה לטיפול ימ"ר מרכז עדיפות עליונה כשהחוקרים ינסו לפענח את הרצח ולבצע מעצרים של החשודים לפני שגורם חיצוני יסיק מסקנות לגבי ההתרחשויות החל ממערב השוטרים, ועד לגרימת מותו של הקורבן.

על הפרק מונח עתה כבודם של חוקרי מרחב שפלה, כאשר בעת המעקב אחרי הקורבן הצליחו עבריינים אחרים לגרום למותו. העבריין האמור נעצר לפני כשנה בנוגע לתיק שעסק בתקיפה בנסיבות מחמירות וגרימת נזק לרכב, שמו נקשר כמקושר לארגון הפשע של עמוס לביא. למרות צו איסור הפרסום, המשטרה מיהרה לדווח כי עוד הלילה בוצעו חמישה מעצרים.

עורך דין אהוד בן יהודה, מייצג את חמשת החשודים, ארבעה בני משפחה אחת והחמישי הוא חבר קרוב שלהם. לפי עורך הדין חומר החקירה לא נמצא בידו אולם על פניו ניתן להבין כי חשדה של המשטרה מתמקד כעת ברצח שבוצע בתוך אותו ארגון. בנסיבות שנבדקות עולה חשד כי התקיים "תרגיל כיפה אדומה".