סוכנות הידיעות TASS הרוסית דיווחה הבוקר (שישי) כי משרד הביטחון הרוסי בודק דיווחים לפיהם מנהיג ארגון המדינה האסלאמית אבו בכר אל בגדדי נהרג בתקיפה אווירית שביצעה רוסיה באזור העיר א-ראקה שבסוריה ב-28 למאי. אם אכן חוסל אל בגדדי, זאת תהיה מכה אנושה לארגון, שנמצא תחת התקפה בכל האזורים בהם הוא מחזיק בעיראק ובסוריה. עם זאת, יש לציין כי דיווחים על מותו של אל בגדדי נשמעו פעמים רבות בעבר. 



על פי הודעת משרד הביטחון, התקיפה האווירית כוונה לפגישה שערכו כ-30 מבכירי הארגון עם כ-300 לוחמים, ואל בגדדי היה נוכח בה. בהודעה נאמר כי "לפי מידע שנבדק בשלב זה בערוצים רבים, מנהיג ארגון דאעש, אברהים אבו בכר אל בגדדי היה נוכח בפגישה ונהרג במהלך ההתקפה האווירית".



מטוס סוחוי רוסי, צילום: רויטרס
מטוס סוחוי רוסי, צילום: רויטרס




איבד את מרבית שטחיו



בחזית א-ראקה, שם כאמור טוענת רוסיה כי חוסל אל בגדדי, פועלים כוחות סורים בשיתוף הצבא הכורדי החופשי וצבא ארצות הברית כדי לשחרר את העיר מידי הארגון. בנוסף לכך, בירת הארגון בעיראק מוסול, שהייתה מקום הימצאו הידוע האחרון של אל בגדדי נכבשה כמעט כולה מידי הארגון במבצע צבאי רחב היקף של צבא עיראק. 



כזכור, אל בגדדי הקים את דאעש לאחר שפרש מארגון אל קאעידה בשנת 2014 בשל חילוקי דעות בצמרת הארגון. מאז הקמתו הפל הארגון לאחד הכוחות הדומיננטיים והמפחידים במזרח התיכון כשהוא כובש שטחים נרחבים בסוריה ובעיראק ובמקביל מבצע פיגועים רבים באירופה ובארצות הברית. גם בישראל ביצע המחבל נשאת מלחם את הפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב, בו נהרגו שלושה בני אדם בהשפעת הארגון.