כשהם נראים רגועים, החלו לצאת היום (שישי) החשודים בחיסולו של אנטון רומן מאולם בית משפט השלום בפתח תקווה, שם התקיים דיון בהארכת מעצרם. בצאתם מהדיון אמרו החשודים - אופיר לביא, הנחשב לראש ארגון פשע, עמוס לביא "הגדול" ועמוס לביא "הקטן", דויד פילוס, אופיר לביא ורומן אגרונוב כי הם בטוחים בחפותם והוסיפו: "אנחנו חפים מפשע, יום חמישי אנחנו יוצאים הביתה".



החמישה חשודים ברצח שאירע ברחובות כאשר הקורבן היה תחת מעקב משטרתי. לקראת הדיון בהארכת מעצר חמשת החשודים, התראיין עורך דינם, אהוד בן יהודה למעריב אונליין, הכחיש כי מדובר בכנופיה ואמר כי הוא בטוח שהמשטרה תשחרר אותם עוד בטרם בית המשפט יורה לה לעשות זאת. "החשודים שאני מייצג חפים מפשע, המשטרה כרגע לא חושפת את כל הראיות, אך אני מאמין שהאליבי של כל החמישה ייבדק הם ימצאו לבד לשחרר אותם, עוד טרם שבית המשפט יחליט מה לעשות איתם", אמר עו"ד בן יהודה והוסיף כי הוא "לא מדובר על כנופיה, מדובר על משפחה, ארבעה מהחשודים הם קרובי משפחה והחמישי חבר קרוב של אחד מהם. אני לא יודע על איזו כנופיה המשטרה מדברת".



סנגורם של הנאשמים, עו"ד אהוד בן יהודה, צילום: אלון חכמן
סנגורם של הנאשמים, עו"ד אהוד בן יהודה, צילום: אלון חכמן



עמוס לביא "הקטן". צילום: אלון חכמון
עמוס לביא "הקטן". צילום: אלון חכמון



אופיר לביא בבית המשפט. צילום: אלון חכמון
אופיר לביא בבית המשפט. צילום: אלון חכמון



סנגורם של החשודים: "הם חפים מפשע, מדובר ב'תרגיל כיפה אדומה"



עו"ד בן יהודה הוסיף כי "לכל החשודים יש להם אליבי מוצק, הם שהו במקומות, יש סרטוני וידאו שמראים שהם היו במקום אחר. ברמה הכללית הנרצח היה חבר של כל החמישה שנעצרו, הייתה קרבה של חברות. לטענת המשטרה הם היו מעורבים ברצח. המשטרה בשלב הזה לא מפרטת את הראיות שבידיה הכל חסוי".



לדברי בן יהודה, העצורים אף הביעו צער על המקרה, והם משתפים פעולה עם המשטרה. "הם לא שמרו על זכות השתיקה ונתנו הסבר לכל מה שנשאלו. בהתחלה הם גם נחקרו ללא אזהרה, אחר כך המשטרה החליטה שהיא עוצרת אותם". עוד הוא הוסיף כי בין החשודים שני אחים ובבן דוד ששהו יחדיו בבית המשפחה בעת הרצח. וכי ניתן להבין כי חשדה של המשטרה מתמקד כעת ברצח שבוצע בתוך אותו ארגון. בנסיבות שנבדקות עולה חשד כי התקיים "תרגיל כיפה אדומה".



ניידת משטרה, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני
ניידת משטרה, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני



שאלות קשות בנוגע להתנהלות השוטרים



כזכור, כפי שפורסם אמש במעריב אונליין, סמוך לשעה תשע בערב התקבלה במד"א קריאה על פצוע מירי המוטל בשטח פתוח סמוך לאזור התעשייה ברחובות. בניגוד למקרים מהעבר, מי שדיווח על האירוע, כפי שחשפנו אמש, היו בלשי מרחב שפלה. חוסר תקשורת בין מוקד מד"א והבלשים - שלא ידעו להסביר היכן הם ממוקמים, הובילה על פי גורמים המעורים בפרטים לאיחור ניכר בהגעת צוותי מד"א למקום ולפראמדיק שהגיע ראשון לזירה, לא נותר אלא לקבוע את מותו של רומן.



במשטרה הוסיפו כי הרצח בוצע בתוך פרדס בשטח בוצי וטובעני. כמו כן ציינו במשטרה כי המפכ"ל רוני אלשיך  במשרדי ימ"ר מרכז כדי ללמוד מקרוב על הכשלים ועל השתלשלות העניינים על התקרית "המביכה" הזאת, כאשר תחת אפם של השוטרים נורה למוות מפוקח של המשטרה.



ההתרחשויות בזירת הרצח העלו שאלות קשות על התנהלות השוטרים בזירת הפשע מיד לאחר קביעת מותו נדרשו צוותי מד"א בפעם הראשונה לפנות את הזירה ולעזוב את המקום "זה היה מוזר מאוד, אמרו לנו פשוט לצאת מהשטח. מיד לאחר מכן הם סגרו את הזירה" אומר גורם במד"א. במשטרה לא המתינו ותוך כדי בירור נסיבות האירוע ובחינת הכשל הגיעו במשטרה למסקנה בעתיה מיהרו להוציא צו איסור פרסום ובכך בעצם להימנע ממסירת פרטים. כעת, ללא ספק תקבל החקירה, שהועברה לטיפול ימ"ר מרכז עדיפות עליונה כשהחוקרים ינסו לפענח את הרצח ולבצע מעצרים של החשודים לפני שגורם חיצוני יסיק מסקנות לגבי ההתרחשויות החל ממערב השוטרים, ועד לגרימת מותו של הקורבן.