רס"ר הדס מלכא ז"ל, שנרצחה ביום שישי בפיגוע הטרור בירושלים, הובאה הלילה (ראשון) למנוחות. אלפי בני אדם הגיעו לבית העלמין באשדוד להיפרד מהלוחמת ולשאת לה דברי הספד. מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, ספד לה ואמר כי הייתה נאהבת על ידי חבריה. "דאגת לכולם, תמיד הושטת יד לעזרה, שמחת החיים שלך סחפה את כולם. היית לוחמת אוהבת אדם", אמר אלשיך.



המפכ"ל הוסיף: "נלחמת מול המחבל שהסתער עלייך, לצערנו אנו עומדים מול המחיר. קבר טרי של קורבן כואב לאומה כולה. אני קורא לאזרחי ישראל לזכור אותך לא רק כלוחמת נגד הטרור, אלא גם כלוחמת של המשטרה. להקרבה של הדס, הקרבה שאין למעלה ממנה. אין לנו מילים מול קבר פתוח. אין בכוחן של מילים לתאר את עוצמת הכאב".



בת דודתה, עדן מלכא, אמרה מוקדם יותר: "גיבורה שלי, מג"בניקית מורעלת שלי יפה שלי. איך אפשר להאמין? הלב מסרב לקבל. דם שלי, משפחה שלי, בת דודה שלי.. הפייסבוק מלא בך. האינטרנט והאינסטגרם בכל מקום ונראה כמו חלום. חלום רע. זה לא חלום, זו המציאות. מציאות רעה. זה קרה. גם המשפחה שלנו נפלה לשכול. החיוך שלך, הצחוק, שמחת החיים של המשפחה, איפה כל זה יהיה עכשיו? את דווקא? שנלחמת בשיניים כדי להיות במג"ב שנתת את חייך ונשמתך למדינה! את הגיבורה שלנו".




חברתה הקרובה ליאל אייל כתבה פוסט לזכר הדס: "הבטחת לי שבפברואר אנחנו בדרום אמריקה, איך שיקרת לי? הבטחת לי שביום ההולדת שלי אנחנו ביוון, שבחודש ספטמבר אנחנו שבוע באילת, לאן הלכת תגידי? רק לפני שבוע יצאנו ביחד , אחרי שהתחננתי אליך ואמרת לי “לא אחות אל תתבאסי אני אחרי משמרת גמורה, בפעם אחרת“ אז אמרתי לך שחברה שלך פגועת אהבה ואם היא לא יוצאת עכשיו היא משתגעת- ואת עם הלב הענק שלך אמרת לי "רבע ל-12 אצלי, ויוצאים לשעה".

הדס מלכה. צילום: דוברות המשטרה


אייל הוסיפה: "מי תהיה המלווה שלי בחתונה הדס? הרי הבטחנו שנהיה אחת בשביל השניה ביום הזה, אז איך זה שזה לא יקרה? מי תגיד לי “אחות הכל טוב ה' מזמן לנו דברים יותר טובים", תשלח לי רצף של הודעות ואני אשתגע מזה, מי תריב איתי כי אני מסננת, מי תקרא לי 'לולי שפם', תצא איתי לנגבה, תבוא אלי לבאר שבע ותיקח אותי לספא ביום ההולדת? מי תריב איתי כל שני וחמישי, תצחק לי את הצחוק הממכר שלה שמודיע לכולם שהדס בסביבה ותדבר איתי על הגבר ההוא וההוא? מי תספר לי את כל מה שעובר עליה ואני אגיד לה "אחותי , זו את, הכל קטן עלייך, את הדס מלכא".

רון סקסיק, הפקוד שלה, אמר: "המפקדת מספר אחת!!! איך הלכת ככה? כנראה שזוהי דרכם של הלוחמים האמיתיים. שימשת דוגמא ומופת בארבעה חודשים של טירונות שזכיתי להיות תחתייך. תמיד האמנת בי שאצליח להגיע הכי רחוק. את באמת היית מלכה".

ארין אביגיל סולטן אמרה: "דיברנו שניה לפני שזה קרה. חפרתי לך כמו תמיד. אחת ששומעת את השיגעונות שלי בכל שעה, ואחרי שאת בודקת לשלומי שהכל בסדר איתי את נרגעת ומספרת לי על כמה בא לך לטוס, להתנתק מכולם כמה שאין לך כוח למשמרת הזאת, ושמחר חייב לעשות משהו ושאולי נזרום לראות וונדר ומן. אנחנו בונים תוכניות ואלוהים צוחק עלינו. מי היה מאמין שאני אראה את ונדר וומן לבד. מול הטלוויזיה בחדשות. מי היה מאמין שגיבורה יכולה ללכת ככה? קבענו להציל את העולם ביחד, שיכירו שלא צריך סרטים בשביל לראות גיבורות, שידעו שהגיבורים האמתיים זה החיילים שלנו".

מלכא, תושבת עזר שבדרום, הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות. היא שירתה בקבע במג"ב אחרי שירות צבאי בחיל הים. היא נרצחה אתמול בשעות הערב בפיגוע דקירה בשער שכם שבירושלים, אחרי שנאבקה במחבל. התוקף נורה למוות, שני מחבלים נוספים שאחד מהם היה חמוש בנשק חם מאולתר תקפו שוטרים וחוסלו מבלי שהצליחו לגרום לנפגעים מלבד שוטר אחד שנפצע באורח קל. ככל הנראה המחבל שהחזיק בנשק חם נתקל במעצור, מה שמנע אסון גדול יותר.