סרטון שבו מתועד האזרח הנעדר אברה מנגיסטו כשהוא חוצה את גדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה, הועבר לפני כיממה לידי משפחתו, זאת לאחר שהוצג בפניה כשלושה חודשים לאחר האירוע, כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. מלבד הסרטון, הוצגו בפני בני משפחת מנגיסטו על ידי מפקד אוגדה 143 דאז, תת אלוף איתי וירוב, גם התחקיר הצה"לי של התקרית במהלך פגישה שבה נכח גם מתאם השבויים והנעדרים מטעם משרד ראש הממשלה, אל״ם במילואים (במיל') ליאור לוטן.



ב-24 לינואר 2017 התקבלה בקשה רשמית מטעם המשפחה לקבלת הסרטון, אשר אושרה על ידי הרמטכ״ל רב אלוף גדי איזנקוט. אמש, כאמור, נמסר הסרטון למשפחת מנגיסטו בנוכחות נציגת משרד הביטחון סא״ל במיל׳ אורלי כהן גפן וראש מחלקת שבויים ונעדרים של אגף המודיעין סא״ל א׳. מצה״ל נמסר כי הוא "ימשיך לפעול ללא לאות להשבת השבויים והנעדרים למשפחותיהם".



משפחת מנגיסטו. קיבלה לידיה את תיעוד חציית הגבול של אברה. צילום: רויטרס
משפחת מנגיסטו. קיבלה לידיה את תיעוד חציית הגבול של אברה. צילום: רויטרס



כזכור, מנגיסטו, תושב אשקלון, שלו היסטוריה של שוטטות ברגל למרחקים ארוכים, חצה את הגבול לעבר הרצועה בשבעה בספטמבר 2014, שם הוא מוחזק על ידי ארגון חמאס.



מאז ניתוק הקשר עמו פתחה משפחתו של האזרח הנעדר במאבק למען החזרתו לשטח ישראל, אשר במסגרתו אף עלתה להפגין מול משרד ראש הממשלה בירושלים, בשיתוף עם פעילים נוספים הפועלים למען מטרה זו.



הרמטכ"ל. אישר את בקשת משפחת מנגיסטו. צילום: מרק ישראל סלם
הרמטכ"ל. אישר את בקשת משפחת מנגיסטו. צילום: מרק ישראל סלם



בסך הכל, מלבד מנגיסטו מוחזקים בעזה שלושה נעדרים נוספים, ביניהם החיילים הדר גולדין ואורון שאול ז"ל, שנחטפו במהלך מבצע צוק איתן שהתרחש ביולי 2014, והאזרח הישאם א-סייד, בדואי תושב הפזורה הבדואית בנגב, המוכר כלוקה בנפשו, שחצה את הגבול לרצועה בראשית שנת 2014.