בתום דיון שנמשך קרוב לשש שעות החליטה ועדת השחרורים לדחות ליום חמישי הבא את מתן החלטתה בעניין הבקשה לשחרורו המוקדם של ראש הממשלה לשעבר האסיר אהוד אולמרט.
 
כשהוא פונה אל הוועדה ומתבונן בנציגת הפרקליטות עו"ד אורלי לב ארי שהתנגדה לבקשתו לקצר שליש מעונשו , נשמע ראש הממשלה לשעבר האסיר אהוד אולמרט: "אני מתבייש כשאני שומע שהפכתם אותי לבוגד". 

במשך כשלוש שעות טענו פרקליטיו של אולמרט עורכי הדין שני אילוז, אלי זוהר ורם כספי, את הסיבות שלדעתם מצדיקות שחרורו המוקדם של מרשם, תוך שהם מפרטים את תרומתו למדינה וכן התנהגותו בכלא עד לאותו אירוע חריג שמקורו בטעות כפי שציין. מיד לאחר מכן הציגה עו"ד לב ארי מפרקליטות מחוז המרכז את עמדת המדינה ולפיה היא מתנגדת בתוקף לקיצור שליש מעונשו של אולמרט בעיקר לנוכח האירוע החמור בעטיו נתפסו מסמכים לכאורה ביטחוניים מסווגים בכליו של אחד מפרקליטיו שלא נמנה עם אלו שייצגו אותו כאמור בדיון.
 
נציין כי במהלך הדיון עולה שאולמרט לקח אחריות על המעשה בגינו מתנגדת המדינה לשחרורו וטען כי מדובר בטעות ולא דבר מעבר לכך, ולכן כי אין בכך כדי לבטל את התנהגותו המופתית בכל תקופת מאסרו עד כה וזאת אחרי שריצה שני שליש מעונש המאסר שהושת עליו.
 
ראש הממשלה לשעבר היה מתוח קודם הדיון ובעת שנפגש עם פרקליטיו, אומרים מקורביו, ומיד לאחר שהשמיע את דבריו חש הקלה מסוימת ואמר שהוא מאמין בתבונתם של חברי הוועדה.
 
בשב"ס רואים בחומרה את המעשה וטוענים כי לא מדובר באירוע או תקלה חד פעמית שכן על פי המוסכם בין אולמרט להנהלת כלא מעשיהו, במסגרת כתיבת ספרו, היה אמור ראש הממשלה לשעבר להעביר כל מסמך לבדיקת שב"ס אולם בחודשים האחרונים נמנע מלבצע את המוסכם בין הצדדים ובכך הפר את תנאי הסיכום והפר משמעת מעבר לחשד כי ביצע לכאורה עבירה פלילית.
 
בעקבות הממצאים שעלו הנחה פרקליט המדינה על דעתו של היועמ"ש לממשלה לפתוח בבדיקה פלילית בעקבות האירוע אולם גם הנחייה זו לא הובילה לדחיית הדיון בוועדת השחרורים שליד בתי הסוהר שהתקיימה כאמור אתמול (ראשון) כמתוכנן. 
 
עו"ד שני אילוז מפרקליטיו של אולמרט מסרה: "היה דיון מאד הוגן. אנו מרגישים שנתנו לנו  להשמיע את כל הטיעונים ואני סומכת על הוועדה שתגיע להחלטה הנכונה ".