פרשת המסמכים המסווגים: הבדיקה הפלילית שנפתחה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בעיצומה, זאת תוך כדי דיונים בוועדת השחרורים אודות האפשרות לקיצור מאסרו. ועדת השחרורים דנה היום (ראשון) באפשרות לקיצור מאסרו, זאת על אף שהפרקליטות ביקשה לדחות את הדיון בעקבות הבדיקה הפלילית המתנהלת נגדו. ועדת השחרורים הודיעה כי תפרסם את החלטתה ביום חמישי הבא.



"מעולם לא דובר איתי על הספר, מה לעשות עם החומר.. מעולם לא נאמר לי דבר. אף פעם לא הסתרתי שום דבר. אף פעם אף אחד לא בא ואמר לי 'בוא נעשה חיפוש, תן לנו את זה'", אמר אולמרט בפני ועדת השחרורים, כך פורסם הערב בחדשות 10. "מעולם לא דובר איתי על אי הוצאת חומר סודי. עם ניסיון החיים שלי אני יודע להבחין בין הוראה לבין דיבור, לא היה דבר כזה שנתנו לי הוראה לשים את המעטפות בכספת".



"לא היה שום הסכם בכתב. הייתה פנייה בהתחלה ושאלו אם אהיה מוכן לשמור בכספת חומרים שהם בעלי חיסיון, לא הסכמתי. אמרתי שאני יודע לשמור על החומר שלי וגם לכם אסור לקרוא אותו, בסופו של דבר אמרתי שאני מוכן להפקיד אצלם שתי מעטפות שהם יתחייבו להחזיר ברגע שארצה אותן", הוסיף.



"לגבי המקרה באותו יום - הייתי צריך להעביר חומר שקשור לדיוני ועדת השליש. הכנסתי את הכל למעטפות לבנות והכנסתי אותן למעטפה חומה גדולה. בטעות נכנס למעטפה הזאת גם החומר של הספר. לא שמתי לב ולא הייתה לי כוונה להוציא את זה", אמר מול ועדת השחרורים.





מוקדם יותר הערב הוציאה הפרקליטות הודעה בנוגע לפשיטת המשטרה שנעשה בהוצאת הספרים של "ידיעות אחרונות" ביום חמישי: "נתפסו חומרי מחשב המכילים את פרקי הספר, וזאת על מנת להוציא מהם את החומרים הרלוונטיים בלבד, שכן לא ניתן היה להפיק את מלוא החומר הרלוונטי בו במקום. בניגוד לטענות שהועלו, נבהיר כי איש לא התכוון לעיין בחומר שאינו נוגע לספרו של אולמרט, ואיש לא יעיין בו ולא יעשה בו כל שימוש". 



"המשטרה תפיק מחומרי המחשב, בנוכחות נציגי הוצאת הספרים, אך ורק את החומר הנוגע לבדיקה בעניינו של אולמרט, ויתר החומרים יוחזרו להוצאה ולא ישמר עותק מהם במשטרה", הבהירו בפרקליטות.