נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיך במאמצים להחיות את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. הבית הלבן אישר הבוקר (שני) כי שני יועציו הבכירים של טראמפ, חתנו ג'ארד קושנר, ושליחו למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, יגיעו בשבוע הבא לישראל. השניים ייפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס.

גורם בבית הלבן אמר לוול סטריט ג'ורנל כי "חשוב לזכור שייקח זמן לגבש הסכם שלום היסטורי - ככל שתהיה התקדמות. צפויים הרבה ביקורים של קושנר וגרינבלט, לעתים ביחד ולפעמים בנפרד וייתכנו אף ביקורים רבים של הנושאים והנותנים מישראל ומהרשות הפלסטינית לוושינגטון, או למקומות אחרים".

בשבוע שעבר אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי הוא מוכן להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "כדי להסכים על הצעדים הנחוצים לפתרון הסוגיות אשר עד היום מנעו את סיום הכיבוש הישראלי ולפתור את הסוגיות של הסדר הקבע בדרך להקמת של מדינתנו העצמאית והשגת שלום קבוע בינינו”. את הדברים הוא אמר בוועידת ישאל לשלום של עיתון "הארץ". 

אבו מאזן לא הציב תנאים מוקדמים לפגישה וקרא לראש ממשלת ישראל "להפגין רצון טוב ולעשות כל שביכולתו כדי לאפשר הצלחה של מאמציו הכנים של הנשיא דונלד טראמפ להשגת שלום בין הפלסטינים לישראלים. אני קורא שלא לבזבז לשווא את ההזדמנות היקרה מפז הזו שמעניק לו הנשיא טראמפ”.

לדברי אבו מאזן, "העם הפלסטיני מבקש להקים מדינה משלו בשטחים שנכבשו בשנת 1967. מדינת פלסטין עם מזרח ירושלים כבירתה, שתתקיים לצדה של מדינת ישראל בביטחון בשלום מתוך שיתוף פעולה ויחסי שכנות טובים”. 

כמו כן אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, כי הפלסטינים שואפים לפתור את הסוגיות שנותרו בהסדר הקבע "כדי שנוכל לשים קץ לסכסוך אחת ולתמיד. כך תיסלל הדרך להשגת שלום ודו קיום בין כל מדינות האזור וכל עמי האזור כפי שנקבע ביוזמת השלום הערבית הקוראת גם למציאת פתרון צודק ומוסכם לבעיית הפליטים הפלסטינים”.

הוא הדגיש שהמשך הבנייה בהתנחלויות, החזקת אלפי אסירים בשבי, בניית חומות ההפרדה והקמת מחסומים במקום לבנות גשרים לשלום חותרים תחת הרעיון של פתרון שתי המדינות. "כיצד נוכל להשיג שלום שאינו מבוסס על פתרון שתי המדינות? אנו דוחים את פתרון המדינה האחת המבוססת על הפרדה גזעית”, אמר.