בעוד אתם עסוקים בלפחד מטרור, משכנתה ושכנים פסיכוטיים, נראה שהסיוט הגדול שלכם הוא אחר, והוא כאן כדי להשתלט לכם על החלומות. הרבה אנשים רואים בעכבישים כיצורים מפחידים ומגעילים, ונגעלים גם מכאלה שהם יחסית קטנים, בעוד אחד ממש ענקי מחכה ממש מעבר לפינה - טרנטולת גוליית. כשמו כן הוא, מדובר בעכביש השני בגודלו בעולם, מבחינת משקל, כשלפניו נמצא רק מין אחד, הטרופודה מאקסימה (עכביש הצייד הענק). 


גוליית, ששמו המקצועי הוא תראפוזה בלונדי, עלה לאחרונה לכותרות בעקבות סרטון ויראלי שהעלה בעלים של מפלצת כזו וחובב עכבישים מושבע. "הסרטון מראה את הבדלי הגודל בין כמה מהטרנטולות של דרום אמריקה. שתיהן נקבות בוגרות", סיפר הבעלים שלו, שבחר לשמור על אנונימיות. בסרטון נראה הבעלים של היצורים "המתוקים" מראה את הטרנטולה הקטנה יחסית, שהסוג שלה מכונה pumpkin patch, תוך השוואה לזרוע שלו. ההפתעה מגיעה כשהמצלמה מתרחקת במהירות וחושפת את העכבישה המפלצתית הענקית.
 


הסרטון זכה לצפיות רבות ביוטיוב וכן ברשתות החברתיות, ואיש לא הצליח להישאר אדיש אליו. היו שטענו שצריך לשרוף אותו עם אש, אחרים רצו לאמץ אחד כמוהו. למרבה הצער, העכבישה המתוקה בסרטון נפטרה בשל זקנה, כשהיא בגיל מופלג של 16 שנים. העכבישה הענקית בתמונה היא בגודל של כ-28 סנטימטרים, וזו שלידה בגודל של כקרוב לארבעה סנטימטרים. לדברי הבעלים, בשל המקרה המצטער זו הייתה גם ההזמנות היחידה שבה התאפשר לו למדוד אותה בלי שהיא תזוז.
 

 
טרנטולת גוליית שייכת למשפכת הפרוותניים (שנקראים גם טרנטולות), שזו קבוצת העכבישים המגיעים לממדים והמשקלים הגדולים ביותר. גוליית יכולה להגיע לגודל של עד 30 ס"מ ולמשקל של 170 גרם. בדומה למינים נוספים במשפחה זו, גם יצורה זו נוהגת לחסל את בני הזוג שלה לאחר ההזדווגות. לצערם של הזכרים ממין זה, אין להם היכולת הפיזית שיש למינים אחרים להתגונן מפני הנקבות. הנקבות מסוג גוליית מגיעות לבגרות תוך 3-4 שנים, וחיות בין 15-25 שנים. הגברים, כמו אצל לנו בני האדם, מתים מוקדם יותר מהנקבות ואורך חייהם הוא בין 3 ל-6 שנים.
 
למקרה שתרצו לבקר אותם, הטרנטולות הללו חיות בעיקר ביערות הגשם בצפון אמריקה הדרומית. התזונה שלהם יחסית דיאטטית וכוללת חרקים וחסרי חוליות. אך יש מקרים שבהם הם מנשנשים גם בעלי חוליות כמו מכרסמים קטנים, לטאות, עטלפים ונחשים. מדובר בעכביש ארסי, אבל הוא לא נוהג לתקוף בני אדם, וגם כשכן הארס שלו לא מהווה עבורנו סכנה, אלא אם כן אתם אלרגים כמובן. נשיכה שלו עלולה להיות כואבת מאוד ולגרום לגירוי, צריבה ונפיחות, אבל אתם תשרדו אותה.