אחד הסממנים הבולטים ביותר של ההתחממות הגלובלית הוא המסת הקרחונים באנטארקטיקה. כעת מתחילים ביבשת הקפואה להרגיש את ההשלכות, עם הגעתם של זבובי בית וזנים נוספים של יצורים פולשים. לפי הדיווח ב"גרדיאן הבריטי", הטמפרטורות באנטארקטיקה עלו ביותר משלוש מעלות בשלושת העשורים האחרונים. בשל נסיגת הקרחונים, התנאים באזורי החוף אפשרו למזיקים ולצמחים בלתי מוכרים להתיישב ולהוות איום על המערכות הסביבתיות הנדירות של היבשת.



"זבוב הבית הנפוץ הוא הדוגמה המושלמת לבעיה שמולה ניצבת כעת אנטרקטיקה בשל הזנים הפולשים", אמר דומיניק הודג'סון מהמכון הבריטי לחקר אנטארקטיקה. "הוא מגיע על ספינות, שם הוא מתרבה במטבחים, ואז הוא מתרבה בבסיסי המחקר ביבשת. כעת יש לו סיכוי גבוה יותר לשרוד בגלל ההתחממות, וזה מדאיג מאוד. מזיקים כמו זבוב נושאים מחוללי מחלות שיכולים להיות בעלי השפעה הרסנית על צורות חיים טבעיות".



הודג'סון ציין כי גם לעשרות אלפי התיירים שמבקרים מדי שנה באנטארקטיקה יש תרומה להגעת המזיקים. "תיקים של מצלמות מהווים בעיה", הסביר. "אנשים מעבירים אותם מיבשת ליבשת וכמעט שלא מנקים אותם. הם שמים אותם על הקרקע וזרעים שמגיעים ממקום אחר משתחררים. זו בעיה רצינית".