שר הביטחון אביגדור ליברמן מקדם באמצעות חברי סיעת ישראל ביתנו בכנסת הצעת חוק שתאפשר בדיקת פוליגרף לחברי הקבינט. "על פי ההצעה, יחויבו חברי הקבינט לעבור בדיקת פוליגרף פעם בשנה. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "הצעת חוק זו נועדה לתת כלים להתמודד עם הדלפות מידע, ריגול וחשיפת סודות מדינה שיכולים לפגוע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

עוד נכתב: "חברי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי אחראים על ביטחון המידע המסווג, שחשיפתו לגורמי חוץ עלולה לפגוע בצבא ובשירותי הביטחון ובהתאם לרמת רגישותו, גם בביטחון המדינה".

ישיבת קבינט בזמן מבצע צוק איתן. צילום: פלאש 90
ישיבת קבינט בזמן מבצע צוק איתן. צילום: פלאש 90
בדברי ההסבר להצעה שתוגש היום (שלישי) למזכירות הכנסת, נכתב גם כי חברי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי אחראים על ביטחון המידע המסווג, שחשיפתו לגורמי חוץ עלולה לפגוע בצבא ובשירותי הביטחון ובהתאם לרמת רגישותו, גם בביטחון המדינה. מטרת הוועדה היא לסייע לממשלה בגיבוש מדיניות, הובלתה ויישומה, בנושאים של יחסים בינלאומיים וביטחון המדינה. יש לציין כי גם חברי מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד פנו בעבר מספר פעמים - גם בכתב- לראש הממשלה בדרישה לערוך פוליגרף לחברי הקבינט. 
 

הצעת החוק קובעת כי כל חברי הוועדה יחויבו לעבור אחת לשנה בדיקת פוליגרף, באותה השיטה ובאותם התנאים שבהם מתבצע סיווג ביטחוני לבכירים ביותר במערכות הביטחון.

"תופעה הרסנית לביטחון הלאומי" 
ח״כ רוברט אילטוב, מיוזמי ההצעה הסביר כי  ״הצעת החוק באה לאור הדלפות חוזרות ונשנות מהקבינט במטרה למנוע את התופעה המסוכנת והמסכנת את ביטחון תושבי מדינת ישראל. הדיונים בקבינט אינם יכולים להיות כלי למינוף פוליטי, כחבר ועדת חוץ וביטחון חומרת המעשים מצמררת אותי ויש לשים לכך סוף״.
רק בשבוע שעבר, בעקבות ההדלפות בנושא צמצום אספקת החשמל לעזה, דרש שר הביטחון לערוך בדיקות תקופתיות לשרים חברי הקבינט. ליברמן צייץ בטוויטר וכתב: “הדלפות מגמתיות מהקבינט נגד מפקדי צה"ל, זו תופעה הרסנית ומסוכנת לביטחון הלאומי. אני שוב קורא לקיים בדיקת פוליגרף תקופתית למשתתפי הדיונים".

יצויין עוד כי בתקופת היותו יושב ראש ועדת החוץ והביטחן של הכנסת דרש ליברמן לערוך בדיקת פוליגרף לחברי ועדת משנה לשירותים חשאיים בעקבות הדלפת פרטים על פרשת בן זיגייר שכונה האסיר איקס.
ליברמן שזעם על הדלפת הפרטים, כינס דיון ובו דרש לשגר את חברי ועדת המשנה לפוליגרף בכדי להבין מיהם חברי הכנסת שהיו אחראים להדלפה. חברי ועדת המשנה היו אז עפר שלח מיש עתיד, אריה דרעי מש"ס, בנימין בן אליעזר  וצחי הנגבי אולם בסופו של דבר הבדיקה לא יצאה לפועל לאחר שהיועץ המשפטי לכנסת הבהיר כי קיימת בעייה לחקור חברי כנסת בפוליגרף, ללא הסכמתם, בשל חסינותם.
ג