בצל הבדיקה הפלילית: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט פונה היום (שלישי) לבית החולים תל השומר לאחר שחש מיחושים באזור החזה. אולמרט הועבר למחלקה הקרדיולוגית ושם הוא עבר בדיקות ראשוניות. אחד מרופאיו מסר ל"מעריב אונליין" כי "מבדיקות ראשוניות לא נראה שאולמרט חווה אירוע קרדיולוגי אקוטי, אך נדע פרטים נוספים בהמשך". כמו כן נמסר כי אולמרט מתקשר עם רופאיו.



כזכור, מוקדם יותר היום הובהל רופא של שירות בתי הסוהר הוזעק לתאו של ראש הממשלה לשעבר, המרצה עונש מאסר בכלא מעשיהו, זאת לאחר שהתלונן כי הוא חש ברע. טרם פינויו המליץ רופא שב"ס על פינויו של אולמרט לבית החולים אסף הרופא הקרוב לכלא מעשיהו, אולם לאור בקשתו של ראש הממשלה לשעבר להתפנות לבית החולים שיב"א בתל השומר שם הוא מטופל ומוכר, ולאחר התייעצות הצוות המקצועי בשב"ס, אושר פינויו לבית החולים על פי בקשתו. מי שליווה את אולמרט לבית החולים לסדרת בדיקות הן אנשי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) המופקדים על ביטחונו של אולמרט.






אולמרט נמצא בימים אלה תחת בדיקה פלילית שנפתחה נגדו בגין חשש להוצאת מסמכים מסווגים מבית הסוהר, במסגרת ספר שמחבר בימים אלו. בתום דיון בוועדת השחרורים שנערך ביום ראשון ונמשך קרוב לשש שעות החליטה הוועדה לדחות ליום חמישי הבא את מתן החלטתה בעניין הבקשה לשחרורו המוקדם של אולמרט. כשפנה אל הוועדה התבונן בנציגת הפרקליטות עו"ד אורלי לב ארי שהתנגדה לבקשתו לקצר שליש מעונשו ואמר אולמרט: "אני מתבייש כשאני שומע שהפכתם אותי לבוגד". 

ביום חמישי האחרון פנה פרקליט המדינה שי ניצן, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, למשטרה בבקשה לקיים בדיקה בחשד לביצוע עבירה פלילית על ידי אולמרט, במהלך שהותו בכלא. הבדיקה כאמור נוגעת לכתיבת ספרו במלך מאסרו ולהחזקת מסמכים מסווגים בכלא. חלקים מהספר עוסקים בנושאים ביטחוניים רגישים ולאחרונה אירע אירוע שבו נתפס אצל אחד מעורכי דינו של אולמרט, בצאתו מביקור בכלא, פרק מהספר, העוסק באירוע ביטחוני שהצנזורה אסרה פרסומים אודותיו. הפרק כולל, בין היתר, פרטים מבצעיים סודיים שלא אושרו לפרסום בעבר.

החשד שנבדק הוא כי אולמרט העביר הפרק לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר. "אי הקפדה מוחלטת על שמירת סודות אלה, בניגוד להוראות החוק ולכללים שנקבעו על ידי גורמי הביטחון המוסמכים, מקים חשש לדליפת המידע – דבר שעלול היה לגרום נזק חמור לביטחון המדינה", כך נמסר מפרקליטות המדינה. לפיכך, הוחלט כאמור על ביצוע בדיקה משטרתית.

למרות שהמשטרה ביקשה לדחות את הדיון בוועדת השחרורים בעניינו בעקבות הבדיקה הפלילית, הבקשה נדחתה והדיון התקיים כאמור ביום ראשון.