עדות מצמררת: במשך עשר שעות המתינה ציפי לצד גופת בעלה בן ה-76, שנהרג בהתהפכות רכבם בכביש 227 בדרום לפני כחודש וחצי. הם היו באזור ללא קליטה, והיא עצמה, שהייתה פצועה וחבולה, לא ידעה מתי תגיע עזרה, אם בכלל. "הבנתי שאם אני לא יוצאת מהאוטו אז אף אחד לא יוציא אותי", סיפרה על שעות ההמתנה הארוכות.



חברי הוועדה לצדק חלוקתי בראשות ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) שמעו היום (שלישי) את עדותה המצמררת של ציפי גדיש, ששכבה במשך עשר שעות ליד הרכב המשפחתי שהתהפך באזור מעלה עקרבים, בתאונה בה מצא את מותו בעלה עוזי ז"ל, מבלי יכולת להזעיק עזרה משום שבאזור אין קליטה סלולרית.



הוועדה דנה במחסור בתשתיות תקשורת וסלולר בערבה בעקבות התאונה הקשה שהתרחשה בעת שגדיש ואשתו ציפי היו בדרכם בחזרה לביתם שבמושב עין יהב. סמוך למעלה עקרבים, באזור ללא קליטה סלולרית, הרכב המשפחתי התהפך. עוזי יצא מהמכונית להזעיק עזרה והתמוטט. ציפי, שנחבלה בראשה, התפללה במשך לא פחות מעשר שעות בצינת הלילה שמישהו יגיע לחלץ אותם.




"אין אפשרות לתת כיסוי מלא של קליטה"




"בעלי איבד שליטה על ההגה ונהרג. הייתי פצועה באוטו, ניסיתי להזעיק עזרה ולא הייתה קליטה. שועלים אכלו את הפירות שעפו לנו מהאוטו, ישבתי עם מברג ביד. רק בשבע בבוקר עברה מכונית ראשונה", שחזרה ציפי גדיש את השעות הקשות שחלפו בהן השתמשה בשקיות ניילון שהיו ברכב כדי לשמור על חום גופה.


"הייתי דוברת יחידת חילוץ ערבה ויש הרבה מקומות בדרום שאין בהן קליטה סלולרית. זה דבר שאנו זקוקים לו להצלת חיים", אמרה.



למרות העדות הקשה אמר רן שטרית, נציג משרד התקשורת: "חברות הסלולר עומדות בתקן. אין שום אפשרות לתת כיסוי מלא בכל הארץ". ניר יוגב, מנהל רגולציה בסלקום, הוסיף: "כמו בכל מקום בעולם תמיד יש אזורים שאין בהם כיסוי. הכיסוי במדינה נרחב יותר ממדינות אחרות בעולם, לדעתי אין אפשרות לתת מאה אחוז קליטה, גם לא בשביל שיחות חירום".