חופשת הקיץ החלה בבתי הספר העל־יסודיים ותלמידים רבים הנמצאים במהלך השנה במסגרות חינוך מיוחד או משולבים במסגרות חינוך רגיל, אך לא משתלבים בקייטנות, נאלצים לבלות את החופשה בבתיהם ללא תעסוקה ובילוי לשעות הפנאי. ארגון איל”ן הבין למצוקתם של תלמידים אלה ובני משפחותיהם והקים את פרויקט הקייטנות המאפשר את יציאתם מחוץ לבית למשך שישה ימים ומעניק לילד בילוי והיכרות עם בני נוער בגילו.



אלה טרנובסקי, אמה של ניקול בת ה־14, הסובלת משיתוק מוחין ומשתתפת בפעילות איל”ן, מספרת כי היציאה לקייטנה מאפשרת עצמאות לניקול ועבור המשפחה מעט מקום “לשחרר” בידיעה שניקול נמצאת בידיים טובות: “היחס הוא שונה, אישי ולא פורמלי. מתחשבים בזה שהילדים לא תמיד מסוגלים לעשות את כל הדברים, משקיעים מחשבה ותכנון".



ניקול מדגישה כי היא נהנית בקייטנה על אף שלפעמים יש לה חששות. “הקייטנה עושה לי כיף ונותנת לי להשתחרר קצת מהבית, זה לפעמים טוב להיות בלי ההורים”.



במהלך החופש יתקיימו 29 קייטנות בכל רחבי הארץ, כאשר בני הנוער שידריכו בהן יעשו זאת בהתנדבות מלאה. פז דהן, תלמידת כיתה י”ב מצופים, שתדריך בקייטנה בפעם השלישית ומי שמלווה באופן אישי את ניקול במהלך הפעילות לאורך השנה, מספרת כי כשהגיעה לראשונה לאיל”ן, ניקול עוד לא הייתה במקום, אך מרגע שהגיעה נוצר חיבור שמתבטא גם במפגשים ובשיחות מעבר לפעילות. “בהתחלה לא חשבתי שזה יהפוך לקשר כזה. כל שבוע כשהגעתי לאיל”ן דיברנו, היינו ביחד בפעילויות וזה התגלגל למצב שהיום אנחנו תמיד ביחד”.