מחקרים מדעיים שנערכו בעבר כבר הראו עד כמה האינטליגנציה של פילים מפותחת, בעיקר מבחינה חברתית. היצורים המגודלים הללו, הנחשבים ליונקים היבשתיים הגדולים ביותר החיים כיום, מסוגלים להעביר מסרים לחבריהם על פני מרחקים גדולים, לנהל חיי חברה מסודרים ובעלי יכול שיתוף פעולה כדי להשיג מטרה משותפת, כמו למשל סיוע לחבר בעדר בעת לידה, מחלה, מוות או מצוקה. לאחרונה עלה לרשת סרטון מרגש שממחיש את היכולת הרגשית והחברתית המפותחת הזו של הפילים. 


הסרטון צולם באמצעות מצלמות אבטחה בגן החיות גראנד פארק בסיאול, שבקוריאה הדרומית, ובו נראים זוג פילים בוגרים נאבקים על מנת להציל גור שטבע בבריכה במתחם המחיה שלהם. כפי שניתן לראות מהתיעוד, הגור עמד יחד עם אחד הפילים הבוגרים על שפת הבריכה, כשלפתע החליק ונפל למים. כהרף עין, הפיל הבוגר נחלץ לעזרתו, ופיל נוסף ששהה בקרבת מקום נראה רץ במהירות לעברם, כדי לעזור לחלץ את הגור האומלל. 

תחילה ניסו שני הפילים הבוגרים לחלץ את הגור בעודם עומדים מחוץ לבריכה, אך כשניסיונות אלו כשלו, השניים נכנסו במהירות רבה למים, בעוד הגור החל להיסחף למרכז הבריכה. ברגע שהיו בתוך המים, הפילים תפסו את הגור ובעדינות ואיטיות עזרו לו לצאת אל מחוץ למים. על פי abcnews, גורמים רשמיים מגן החיות מסרו כי אף אחד מהפילים לא נפגע במהלך האירוע. הסרטון המדהים הפך ויראלי במהרה, וזכה לאהדה רב ברחבי הרשתות החברתיות.
 


פילים, כידוע, הם יצורים חברתיים, שחיים בעדר ומקיימים חיי חברה עשירים. מדובר בבעל החיים שנחשב לאחד החכמים ביתור בממלכת החיות, ומסת המוח שלהם גדולה יותר מכל חיה יבשתית אחרת ועומדת על כ-5 ק"ג. על פי מחקרים שנערכו כדי לבחון את האינטליגנציה שלהם, נמצא כי הם בעלי יכולת הבעת צער, אכפתיות סביבתית, שימוש בכלים לשימוש עצמי ומודעות עצמית. הם אפילו מסוגלים במידת מה להבין את משמעות המוות של חבר מהעדר שלהם. כאשר פיל בעדר מת, שאר חברי העדר נשארים במשך מספר ימים ליד הגופה שלו, ולא זזים משם אפילו כדי לשתות או לאכול.