חתנו של נשיא ארצות הברית ושליחו המיוחד, ג'ארד קושנר, נפגש הערב (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתוך מטרה לשמוע משני הצדדים את דרישותיהם ליצירת תהליך שלום. לפגישתו של קושנר עם נתניהו הצטרפו שליחו של הנשיא למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלאט ושגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן מהצד האמריקאי, ומהצד הישראלי הרל"ש של נתניהו יואב הורוביץ ושגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר.



לאחר הפגישה בין קושנר לנתניהו, הוציא הבית הלבן הצהרה בה נאמר כי "שוחחנו על סדר העדיפויות הישראלי וצעדים אפשריים עם נתניוה, תוך שאנחנו מכירים בתפקיד הקריטי שישראל מחזיקה בשמירה על ביטחון האזור". בנוסף לכך נאמר בהודעה כי במהלך השיחה הצד האמריקאי "הבהיר כי עשיית שלום תיקח זמן וכי יש חשיבות רבה לעשות ככל שניתן כדי ליצור סביבה תומכת בעשיית השלום".








בפתח השיחה אמר נתניהו כי "זאת הזדמנות לפעול למען המטרות המשותפות לנו, ביטחון שגשוג ושלום" בנוסף לכך נתניהו התייחס למה שהוא הגדיר כ"ביקורו ההיסטורי" של טראמפ בישראל חודש שעבר ואמר כי הנשיא "התקבל בחום נפלא, והשאיר רושם עמוק בציבור הישראלי".



מוקדם יותר פורסם על ידי רויטרס כי גורמים פלסטיניים אמרו שארצות הברית ביקשה מהצד הפלסטיני להכין רשימה של 12 דרישות לקראת הפגישה להם הם רוצים התייחסות במהלך המשא ומתן עם ישראל, לדברי הגורמים, האמריקאים ראו בכך תרגיל שעוזר להתמקד בדברים החשובים בסכסוך.