"הנשיא טראמפ מתחייב לפעול על מנת להגיע להסכם שלום רציני", כך אמר אמש יועצו וחתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה יחד עם שליח טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. הדברים שנאמרו בפגישה צוטטו ב'וואפא', סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית.



נביל אבו רודינה, דוברו של אבו מאזן, אמר כי כל הסוגיות נדונו לעומק, כולל סוגיות הסדר הקבע כמו הפליטים וסוגיית האסירים. עוד הוא אמר כי אבו מאזן אישר במהלך הפגישה את תמיכתו בפתרון שתי מדינות עם הקמתה של מדינה פלסטינית בגבולות 1967 והפיכת ירושלים המזרחית לבירתה. "הנשיא חידש את מחויבותו להשגת שלום צודק וכולל המבוסס על לגיטימציה בינלאומית ויוזמת השלום הערבית", אמר אבו רודינה ל'וואפא'.



מוקדם יותר אתמול נפגשו קושנר, גרינבלט ושגריר ארה"ב בישראל, דוד פרידמן, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. לאחר הפגישה, הוציא הבית הלבן הודעה בה נכתב כי "שלושת הבכירים האמריקאים דנו בסדרי העדיפויות של ישראל ובצעדים הבאים עם ראש הממשלה נתניהו, בהכירם בתפקיד הקריטי של ישראל בביטחון האזור".




קושנר בפגישתו עם נתניהו, אתמול. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
קושנר בפגישתו עם נתניהו, אתמול. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



בנוסף, נאמר בהודעה כי "הפקידים הישראלים והאמריקאים הדגישו כי תהליך השלום ייקח זמן ואת חשיבותו של כל דבר אפשרי כדי ליצור סביבה שתביא ליצירת שלום".