"מדובר בשינוי של 180 מעלות", ציינו בשמחה בבית הגאה בבאר שבע בהתייחסות לקיום מצעד הגאווה שנערך היום (חמישי) ברחובות העיר לראשונה בתולדותיה. זאת להבדיל משנה שעברה, אז תוכנן מצעד גאווה, אך העירייה הסיטה אותו לרחובות צדדיים בעיר והקהילה הגאה החליטה לבטלו ולהחליפו בהפגנת מחאה. השנה הקהילה לא נדחקת אל הצד והמצעד מתקיים ברחוב רגר, הרחוב הראשי של העיר והביא אלפי צועדים.


חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), יו"ר שותפה בשדולה הגאה בכנסת, שנכחה במצעד אמרה: "לאחר שבשנה שעברה נכנעו לרבנים וביטלו את המצעד, כעת אנו צועדים וצועדות גאווה בלב העיר. מדובר ביום היסטורי שצריך להוות דוגמא לכלל הרשויות המקומיות במדינה. כניעה לכוחות קיצוניים לא באה בחשבון, שיח פתוח, מקום ומרחב לחברות מגוונות בכלל הערים בישראל, היא המטרה. ניצחון גדול לקהילה הגאה בכלל ובבאר שבע בפרט, ולעיריית באר שבע שהחלה להבין סופסוף שגאווה היא חלק בלתי נפרד מהמציאות הישראלית".

אלן מדימונה שהגיע לצעוד, הביע התרגשות מהאירוע: "אנחנו מקיימים היסטוריה. שנה שעברה ההפגנה הרעידה את העיר. באר שבע לא מתעלמת מחלק גדול מהקהילה וכל אדם שהגיע לפה הוא נפש שרוצה לתרום. אני מרוצה מהכמות שהגיעה ויודע שנגדל עוד. הדרום פחות שמרני ממה שחושבים, אנחנו כאן ולא מפחדים".
 
Upload your photo to this Photobox
Upload your photo to this Photobox
"רואים את ההבדלים ביחס העירייה מאז אירועי שנה שעברה", אמר ציון רז, דובר הבית הגאה בבאר שבע, ופירט על שורת פרויקטים משותפים לעירייה ולקהילה שהחלו כתוצאה מהמחאה שפרצה שנה שעברה. "העירייה סיפקה לנו מבנה, העסיקה עובדת סוציאלית שעוסקת בענייני הקהילה והחל משנת הלימודים הבאה, תצורף תוכנית לימודים מיוחדת בענייני הקהילה, אפשר לומר שהמחאה של שנה שעברה ניצחה".

בנוגע לחששות לפגיעה בצועדים, חששות שהפכו לאמיתיים מאוד עם מעצרו של צעיר שאיים לפגוע במצעד בחשבון הפייסבוק שלו, אמר רז כי הוא סומך על המשטרה לעשות את עבודתה ולהבטיח את ביטחון הצועדים. "להט"בופוביה תמיד הייתה, אבל לא ניתן לפחד למנוע מאיתנו את זכויותינו ואת המאבק למען הקהילה. עבדנו בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה, הם העבירו לנו דרישות ואנחנו העברנו להם דרישות, אני מלא ביטחון ביכולתה לשמור על ביטחון הקהילה".