ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לדחות את הדיון במתווה הכנסת לפתרון משבר קצבת הנכים עד לאחר הגשת מסקנות ועדת שמחון ומסרב להתרגש מהחזית המאוחדת שהציגו סיעות הכנסת ומלוח הזמנים שהן דורשות. בתשובה לשאלת מעריב האם נתניהו, כראש הרשות המבצעת ואיש הקשר העיקרי בממשלה של יו"ר הקואליציה ביטן למתווה, יסכים לדרישת הרשות המחוקקת, הכנסת על כל סיעותיה, לקדם הצעת חוק ממשלתית על פי המתווה שהציגו הסיעות, נמסר מלשכת ראש הממשלה: "פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה שמונה על ידי ראש הממשלה לעמוד בראש הצוות לבחינת התמיכות בזכאי קצבת הנכות, עדיין לא הגיש לרה"מ את המלצות הביניים של הוועדה בראשותו. רק לאחר שהדבר יקרה אנו נתייחס לכל יוזמה אחרת". 

במילים אחרות, ראש הממשלה אינו מתרגש מהחזית יוצאת הדופן שהציגו הקואליציה והאופוזיציה היום והוא אינו מתכוון להורות לוועדת שמחון לזרז את עבודתה או לפעול בהתאם לדרישת הכנסת. זאת למרות דבריו של יו"ר הקואליציה ביטן היום לפיהם ראש הממשלה "נוטה לקבל את עיקרי המתווה".



כזכור, במסיבת העיתונאים שכינסו בצהרים בתל אביב נציגי כל סיעות הכנסת, נשאל ביטן בעקבות כך האם ועדת שמחון שמינה נתניהו מתייתרת באם רה"מ מסכים למתווה והסתפק בלענות: "לא אני קובע את המנדט של ועדה שמינה רה"מ".



ביטן מכריז במסיבת העיתונאים על מתווה הכנסת לקצבאות הנכים. צילום: אבשלום ששוני



כפי שדיווחנו מוקדם יותר היום, גורמים המעורים במגעים בין ביטן לנתניהו אמרו למעריב כי ראש הממשלה הורה לוועדת שמחון שלא להשתמש בכל ארבעה מיליארד השקלים שהקצה האוצר למהלך לשם העלאת קצבת הנכות (תקציב שמשמש כבסיס מתווה הכנסת) כי אם בכרבע מהסכום לקצבה עצמה ובהדרגה על פני מספר שנים ורק מתקציב המדינה הבא ב-2019. הדברים קיבלו ביטוי בהמלצות המסתמנות של פרופ' שמחון להעלות את קצבת הנכות המקסימלית מ-2340 שח לכ-2900 שח בלבד ולא ל-4000 כפי שהאוצר מאפשר.



כעת תיבחן חזית הכנסת המאוחדת מול ועדת שמחון שמאחרת כבר ביותר משבועיים מהמועד שקבע לה בתחילה נתניהו להגשת מסקנות הביניים ודרכה לא אצה לה. ביטן לא הכריז כי במידה שרה"מ יסרב לקדם את מתווה הכנסת כהצעת חוק ממשלתית עוד השנה כפי שדורשות סיעות הבית, הוא יאתגר את הממשלה בהצעת חוק פרטית בבחינת "ללכת עד הסוף". או כפי שניסח זאת בשיחה עם מעריב גורם בכנסת: "זה מבחן של הרשות המחוקקת כולה ורצון העם כולו באמצעות נציגיו מול הרשות המבצעת וראשה. הכנסת חייבת לגבור על הממשלה".