העיתון הגרמני "דר שפיגל" דיווח היום (חמישי) כי קיימות ראיות המוכיחות ששירות הביון הפדרלי של גרמניה (BND) ריגל אחרי מוסדות אמריקאים, שביניהם גם הבית הלבן, בין השנים 1998 עד 2006. לפי הדיווח, הסוכנות הגרמנית עקבה אחרי כתובות אימייל תוך כדי שהשתמשה בכ-4000 מילות מפתח המשויכות לארגונים אמריקאים רבים. 



עוד מטרות אמריקאיות, כללו גם את מחלקת המדינה ומשרד האוצר של ארה"ב, וכמו כן, את סוכנות החלל נאס"א, את חיל האוויר, חיל מארינס ומספר ארגוני ביטחון נוספים. לפי הפרסום, גם מספר ארגונים בינלאומיים כמו קרן המטבע העולמית היו ברשימת המעקב של הגרמנים.



ב-2013 הודו גורמים אמריקנים רשמיים לראשונה כי הסוכנות לביטחון לאומי NSA נהגה לצותת לשיחות הטלפון של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ושורה של מנהיגים אחרים בעולם.



העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי לדברי אותם גורמים, תוכנית ההאזנות הזו של ה-NSA הופסקה אחרי שבבחינה פנימית שערך ממשל אובמה בקיץ האחרון נודע לבית הלבן על מבצע ההאזנות.



הגורמים הרשמיים הודו כי הבדיקה הפנימית שערך הממשל חשפה כי ב-NSA עקבו אחרי כ-35 מנהיגים ברחבי העולם, ובעיתון ציינו כי זו ההודאה הרשמית של הממשל האמריקני בכך שעקב אחרי הטלפונים של מנהיגים רמי דרג. עוד נטען בדיווח כי מהדברים עולה שבמשך חמש שנות כהונתו, עד לדיווח, לא ידע הנשיא לשעבר ברק אובמה כי אנשי המודיעין שלו פורצים לטלפונים של מנהיגים שונים.