"למה אנחנו נראים ככה בעולם?", "ביזיון שככה מתמודדים עם ה-BDS", יותר מדיי שיחות סלון בישראל ובעולם היהודי מתקיימות עם ציטוטים דומים והתסכול הכמעט קבוע מ"ההסברה הישראלית". בכל שבוע אנחנו מקבלים זריקת עידוד לשיחות אלו בדמוי עוד שקר שמופץ ברשת ועוד עיתון בינלאומי שבחר לתאר אירוע בישראל בטרמינולוגיות שונות ומשונות ועוד. 

אני טוען שזה לא מתאים לנו, לא מתאים לנו כעם וכחברה לבחור פעם אחר פעם בדרך הבכיינות על פני היוזמה והעשייה. זה לא מתאים לנו לחשוב ש"מישהו" צריך לעשות את העבודה, ש"מישהו" לא עושה מספיק ולכן המצב כזה או אחר. אנחנו חברה אזרחית אכפתית, חברה יוזמת, חברה שלוקחת אחריות ויודעת להתאגד יחד ברגעי משבר ושמחה כאחד. וזה לגמרי בידיים שלנו, יותר מתמיד. 
ביום הראשון של מבצע "עמוד ענן" בחורף 2012, ישבנו יחד קבוצה של סטודנטים במרכז הבינתחומי וחשבנו שזה הזמן שלנו לפעול למען ישראל ברשת. התיישבנו יחד בכיתת מחשבים והתחלנו לכתוב ברשתות חברתיות. מיום ליום הבנו את העוצמה של פעילות מאורגנת ברשת ואת הכוח המדהים שיש לקבוצה אזרחית שבוחרת לפעול יחד. לצערנו, שנתיים לאחר מכן מצאנו את עצמנו בסיטואציה דומה ובמבצע צוק איתן כבר פעלנו יחד 1,000 מתנדבים דוברי 35 שפות שונות באופן מאורגן ומסודר והתוצאות לא איחרו לבוא – למעלה מ-40 מיליון אנשים שונים בעולם נחשפו לתכנים שלנו. וכולנו הבנו כי לפעילות מאורגנת ברשת יש מקום חשוב במערכה על תדמיתה של מדינת ישראל. 

החלטנו לא לחכות למלחמה הבאה ולצאת למסע שיהפוך את הדרך לעזור במאבק החשוב הזה לפשוטה, קלה ואפקטיבית כך שכל אחד ומכל מקום יוכל לקחת חלק אם רק ירצה בכך ויחד עם השותפים שלנו בקהילה הישראלית אמריקאית (IAC) החלטנו להקים את ACT.IL ולפתח אפליקציה שתייצר את הפלטפורמה לכל אחד שרוצה להצטרף לעשייה ולקחת חלק. 
המסר שלנו הוא פשוט -  בואו נעביר את שיחות הסלון למקום של יוזמה ועשייה, והמקום הזה הוא לא נחלתם רק של "אנשי מקצוע" אלא של כולנו.  לקחת חלק זה פשוט וזה במרחק פוסט מאתנו.  דווקא בימים האלו המסר החשוב ביותר הוא כי העשייה הזו איננה נחלתם של אנשי ימין או שמאל אלא כל מי מאיתנו שמדינת ישראל חשובה לו. 
השבוע בחרו בעיתון "הארץ" וברשת "אלג'זירה" לבקר את המהלך שלנו ולטעון שפעילות מאורגנת ברשת זה "פייק ניוז". אני קורא לזה אקטיביזם חברתי שנת 2017. 
זכות הצבעה לנשים, שחרור העבדות בארה"ב, מהפכות וסיום תקופות רודנות, הסכמי שלום ולמעשה כל שינוי מגמה משמעותי שקרה בהיסטוריה קרה בזכות פעילות אזרחית מאורגנת שהחליטה להתאגד סביב מטרה משותפת, לצאת לרחובות ולהביע את דעתם כקבוצה. 
לנבחרי ציבור יש תפקיד משמעותי בשינויים אלו, לתקשורת יש תפקיד משמעותי אבל בשנת 2017 יותר מכל תקופה אחרת בהיסטוריה לנו לאזרחים יש תפקיד משמעותי. היום יותר מכל תקופה אחרת יש לנו את הכלים להתאגד, להביע את עמדתנו ולהשפיע על מגמות ועל דעת הקהל העולמית. 
בואו לכיכר העיר, הצטרפו אלינו לשינוי ובואו ניקח אחריות כחברה אזרחית חזקה ואכפתית – אין "מישהו" שיעשה את זה במקומנו. 
act-il.com