שבועיים אחרי פרוץ המשבר במפרץ הפרסי, העבירו ארבע ממדינות ערב שניתקו את היחסים עם קטאר לדוחא רשימה של 13 דרישות שעליה למלא על מנת לסיים את המשבר, כך אמר גורם באחת מהן לסוכנות הידיעות רויטרס. בין הדרישות: סגירת ערוץ אל ג'זירה, צמצום היחסים עם איראן, סגירת הבסיס הצבאי הטורקי במדינה והסגרת כל הטרוריסטים המבוקשים הנמצאים בשטחה. סנוסף, קטאר צריכה להודיע על ניתוק יחסיה עם ארגוני טרור וגופים דתיים וקנאיים, כמו האחים המוסלמים, המדינה האסלאמית, אל קאעידה, חיזבאללה וג'בהת פתאח א-שאם (לשעבר ג'בהת א-נוסרה).  


ארבע המדינות - ערב הסעודית, מצרים איחוד האמירויות ובחריין - נתנו לקטארים עשרה ימים להיענות לדרישות. לאחר מכן היא מאבדת את תוקפה. רשימת הדרישות הועברה לאמיר הקטארי על ידי כוויית, שמתווכת בסכסוך.

הדרישה לסגור את הבסיס הטורקי באה על רקע התמיכה של אנקרה בקטאר. בשבוע שעבר כינה הנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן, את בידודה של דוחא כ"לא אנושי ונוגד את ערכי האסלאם". הוא הוסיף שהמהלכים שננקטו כנגד הנסיכות הם בלתי מקובלים. את הדברים אמר ארדואן במהלך כנס של מפלגת הצדק והפיתוח (AKP) וציין כי סעודיה היא זו שחייבת לפתור את המשבר שנוצר בין המדינות המוסלמיות.

כזכור, המדינות הודיעו על הצעד הדרמטי בשל "תמיכתה של קטאר בטרור", בין היתר בתנועת האחים המוסלמים ובחמאס. בתגובה לכך אמר שר החוץ של קטאר, עבד א-רחמן אל ת'אני, כי "אנחנו תומכים בעם הפלסטיני ומתפלאים איך הפך ארגון חמאס לאשם עבור מדינות ערב. חמאס אולי נמצאת ברשימת הטרור של ארצות הברית, אך זו תנועת התנגדות לגיטימית מצידן של מדינות ערב", אמר. 
 
אל ת'אני טען כי המצור על ארצו נובע מנסיבות שאינן ידועות לו, ולכן כי הוא לא יכול 'להיכנע' להן כעת. "קטאר עומדת על כך שהיא מוכנה למשא ומתן במסגרת מועצת מדינות המפרץ", אמר אל ת'אני, שציין שאמר את הדברים גם בפגישתו עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. הוא הביע ביקורת על מה שכינה 'מהלכים לא חוקיים' נגד ארצו. "לקטאר אין שום דבר להציג כעת, לפני שהיא תדע מה ההאשמות כלפיה, האשמות שהובילו לצעדים שלא נעשו בעבר אפילו כלפי מדינות אויב של המדינות הערביות", אמר.