עשרות יזמים בוגרי חיל האוויר התמודדו השנה על האפשרות להשתתף ולהציג בגמר של IGNITION - תחרות הסטארטאפים השנתית של ארגון בוגרי חיל האוויר. מתוך העשרות שהגישו מעומדות, חמישה עלו לגמר . הזוכה המאושר יזכה ב 30,000 שקל, שעות ייעוץ ומרחב עבודה.


חבר השופטים שיקבע את המנצח כולל את אביב צידון - יזם, מייסד ומנכ"ל פינרג'י, גיגי לוי וייס - שותף מייסד של NFX Guild, ואחד האנג'לים הפעילים ביותר בארץ, קובי ריכטר- המייסד של אורבוטק, מדינול, מדקון, ביורסט, וולבמדיקל ומיקרוטק, אסתר ברק לנדס -  מנכ"לית Nielsen Innovate ועו"ד עמית דת - ראש תחום קניין רוחני וטכנולוגיות מידע במשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' המשמשים גם כנותני החסות הראשיים לתחרות.
מועמד שלקח חלק גם במיון המיזמים בשלב חצי הגמר מציין: "המשרד שותף למסגרות שונות המיועדות לעידוד חדשנות ויזמות, והשותפות עם ארגון הבוגרים של חיל האוויר טבעית ומתבקשת". על תהליך המיון המקדים הוא אומר: "היה מרתק. ראינו חברות בשלבים שונים של התפתחותן העסקית, בתחומי עיסוק מגוונים אשר כולם בחזית הידע הטכנולוגי. ממכשור רפואי ועד יישומים טכנולוגיים לחקלאות, מטכנולוגיות המשמשות ללימוד ולפנאי, ועד הפעלת רחפנים לצרכים שונים". לשיפוט בשלב חצי הגמר הצטרפו לדת גם ליאור יבור - יזם ומנכ״ל meekan, ונמרוד כהן - שותף מנהל של טאו ונצ׳רס.

חמשת הסטארטפים שזכו להגיע לגמר הם:
VRHealth - חברה המפתחת פתרונות רפואיים הפועלים על פלטפורמות של מציאות מדומה.
Nuggets - מפתחים פלטפורמה משחקית לתיירות עירונית, המותאמת במיוחד לתיירות משפחות.
AROS - מפתחים פלטפורמה המאפשרת שימוש במציאות רבודה ל outdoor activities,
Terrascan - מפתחים יכולות עיבוד מתקדמות לכלי טיס בלתי מאוישים בתחום החקלאות, 
Yotta - אשר בונים פלטפורמה להבנת בתים על סמך אנליזה של מערכת IOT שלמה מקצה לקצה.
אל"מ (במיל') עדי ברשדסקי, יו"ר הארגון (בהתנדבות), ומנהלת שיווק בינלאומי בחברת Mprest אומרת: "כחלק מחזוננו, אנו פועלים לשלב את בוגרינו בתחומי יזמות ובתפקידי מפתח בחברה. דרך תמיכה והעצמת יזמות וחדשנות, ניקח חלק בחיזוק החברה הישראלית". פרט לתחרות הסטארטאפים הארגון מציע תמיכה לבוגריו היזמים בדרכים שונות: הקצאת שטחי עבודה, ליווי על ידי מנטורים רלוונטיים, יצירת קהילה פעילה של יזמים חברתיים, רתימת שותפים ומתנדבים, ואפילו עובד בימים אלה על הקמת מרחב חדשנות לבוגרי החיל אשר עתיד לשמש מסגרת לבוגריו היזמים אשר עוסקים במיזמים בתחום הAir Tech (תחום רחב אשר כולל את כל מה שנוגע בתחום האויר, החלל והתעופה).
"אנחנו עובדים על אירוע הגמר של התחרות כבר זמן מה, ואני יכולה לומר שאני מאוד מתרגשת לקראתו" אומרת דורין דנאי, מנכ"לית  בפועל ארגון בוגרי חיל האויר, " מעבר לתמיכה בחדשנות, יצירתיות ויזמות בחברה הישראלית, אכפת לנו מהבוגרים שלנו באמת. להיות יזם זה לא פשוט ואנחנו רוצים ומתכוונים לעזור היכן שרק אפשר".