1. כעשר נפילות זוהו היום (שבת) בצהריים בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן, זליגת ירי מהמלחמה בסוריה. לא נגרם נזק, אך מטיילים פונו מאזור עמק הבכא ופתחת קונייטרה וחקלאים הונחו לא להגיע לעת עתה לשטח. 

בתגובה לירי, צה"ל תקף טנקים ועמדת ירי של כוחות אסד. לפי דיווחים בלבנון, שני חיילים נהרגו. שר הביטחון ליברמן אמר כי "אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה.משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם". לדיווח המלא.
 
2האיום של נסראללה: מנהיג חיזבאללה אמר בנאום אמש כי עימות עתידי עם ישראל יוביל למלחמה כוללת שאליה יצטרפו מאות אלפי לוחמים ממדינות מוסלמיות שונות. לדבריו, לא הכרחי שמדינות יצטרפו באופן רשמי למלחמה אלא שחיילים שלהן יילחמו לצד סוריה או לבנון.

חסן נסראללה. צילום: התקשורת הערבית

 

בנאום שנשא לרגל "יום ירושלים" בדאחייה שבדרום ביירות, הוסיף נסראללה כי "האויב הישראלי חייב לדעת שמלחמה מול סוריה או לבנון לא תישאר מלחמה ישראלית-סורית או ישראלית-לבנונית. במקרה כזה תיפתח הדלת למאות אלפי לוחמים ממדינות ערביות ומוסלמיות ברחבי העולם שירצו להצטרף ללחימה".
3. חשש למשבר בקואליציה: סיעת ישראל ביתנו הודיעה אתמול כי היא מתכוונת לטרפד ניסיון של המפלגות החרדיות לקדם בוועדת השרים לחקיקה את הצעת חוק שתעניק לרבנות הראשית מונופול על כלל הגיורים המתקיימים בישראל. 

ליברמן. וטו על חוק הגיור. צילום: מרק ישראל סלם
יו"ר המפלגה, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הזהיר כי "מדובר בהצעת חוק המפלגת את העם היהודי ופוגעת קשות ביהדות התפוצות, ובציבור העולים. החוק הזה יצור אפליה קשה, ובגללו אנו עלולים לאבד מאות אלפים מבני עמנו או כאלו המעוניינים להתגייר, כולל כאלו ששירתו ומשרתים בצה"ל". יו"ר הסיעה רוברט אילטוב אמר ליו"ר הקואליציה כי מפלגתו מטילה עליו וטו.  נכון להיום הצעת החוק לא מופיע על סדר היום של ועדת השרים לחקיקה.
4. שני מקרי מוות קשים היום (שבת). קשיש בשנות ה-90 לחייו, שירד ממטוס ישראייר בנתב"ג, החליק ככל הנראה הבוקר כשירד במדרגות כבש המטוס, נחבל במותו ומת. מחברת התעופה נמסר כי המקרה דווח וייחקר. לדיווח המלא.
בפסגת זאב, עולה חשש כי אישה מתה מדליפת גז. גופת האישה, בשנות ה-50 לחייה, נמצאה בדירתה בירושלים על ידי בנה. שוטרים שהריחו ריח של גז במקום הביאו לבדיקת מערכת הגז במקום, שנמצאה לא תקינה. במשטרה מסבירים עם זאת שכל כיווני החקירה נבדקים. 
במקביל, צעיר כבן 19 נפצע הערב באורח קשה בתל אביב מפליטת כדור שביצע לעברו כנראה חברו בן גילו. בשלב זה נסיבות האירוע אינן ברורות. לדיווח המלא
 
 5. טראמפ שוקל לסגת מקידום יוזמה מדינית בין ישראל לפלסטינים. כך לפי דיווח שפורסם השבת באל-חיאת. בדיווח נאמר, כי טראמפ צפוי לקבוע בזמן הקרוב את עתידה של תוכנית השלום שלו, כולל האפשרות שייסוג ממנה.

קושנר עם אבו מאזן. שיחה מתוחה. צילום: רויטרס

 
לפי הדיווח, ג'ארד קושנר ביקש מאבו מאזן בפגישתם השבוע ברמאללה לתת את חזונו לפתרון הסכסוך. על פי תשובתו ותשובה מקבילה שקיבל מנתניהו, הוא יגיש דוח לטראמפ שעל פיו זה יחליט את גורל יוזמתו המדינית. 
 
"אל חיאת" טוענים כי הפגישה הייתה מתוחה ובמסגרת קושנר מתח ביקורת על כך שהרשות הפלסטינית לא גינתה את הפיגוע בשער שכם בו נרצחה הדס  מלכא ז"ל. 
 
(השתתפו בהכנת הידיעה: יוסי מלמן, אריק בנדר, יאסר עוקבי ואלון חכמון)