לאחר שצה"ל תקף היום (שבת) עמדה ושני טנקים של הצבא הסורי בתגובה לכעשר זליגות ירי מסוריה לשטח צפון רמת הגולן, דובר צה"ל מפרסם סרטון המתעד את התקיפה שביצעו מטוסי חיל האוויר כנגד אמצעי לחימה השייכים למשטרו של אסד. לפי דיווח בתקשורת הלבנונית כתוצאה מירי נהרגו שני חיילים סורים. באופן דומה, גם סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ״א, אישרה שחיל האוויר תקף מוצב צבאי ומבנה מגורים צבאי באזור קונייטרה, תקיפה שבה היו גם הרוגים.



תקיפת צה"ל בסוריה. צילום: דובר צה"ל

בתקיפה ניתן לראות פגיעה מדויקת במקלע כבד, ולאחריו בשני טנקים שלקחו חלק בלחימה הפנימית, במהלכה זלגו כעשר פצצות מרגמה (פמצ"רים) לעבר צפון רמת הגולן. אחד הטנקים, כפי שמוצג בסרטון, נע לעבר עמדת ירי והושמד טרם ביצוע הירי.



מצה"ל נמסר כי "צה״ל, שאינו צד בלחימה הפנימית בסוריה, רואה בחומרה את אירועי הזליגה לשטח הארץ ולא יאפשר כל פגיעה במרקם החיים התקין בצדו הישראלי של הגבול".



לאחר התקיפה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בפעולת צה״ל היום אנו מבהירים שוב את המדיניות שלנו: איננו מוכנים לקבל טפטוף או זליגת ירי מכל חזית שהיא. נגיב בעוצמה לכל ירי לשטחנו".



נתניהו. "נגיב בעוצמה לכל ירי לשטחנו". צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. "נגיב בעוצמה לכל ירי לשטחנו". צילום: מרק ישראל סלם



בתוך כך, מקור צבאי סורי בכיר מסר לסוכנות הידיעות הרשמית הסורית כי ״האויב הישראלי ממשיך לתמוך בארגון הטרור ׳ג׳בהת א-נוסרה׳, זרוע אל-קאעידה בסוריה, ועל כן חיל האוויר שיגר כמה טילים לעבר מוסך במחוז קונייטרה, ולאחד המבנים, דבר שגרם למותם של כמה שהידים. כמו כן, נגרם נזק לרכוש״.



המקור הצבאי הוסיף כי ״התקיפה הייתה במהלך עימות של חיילי הצבא הסורי עם ארגון הטרור ג׳בהת א-נוסרה וכמה ארגונים באזור העיר אל-בעת׳ בפרברי קונייטרה, והסבה להם נזקים כבדים״.



ליברמן. "אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל זליגת ירי לשטחנו". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ליברמן. "אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל זליגת ירי לשטחנו". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאחר הירי איים שר הביטחון אביגדור ליברמן על המשטר הסורי במקרה שבו יימשכו זליגות הירי לעבר שטח ישראל. לדבריו, "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי. אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".