לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן הצהיר כי אין לו בעיה ליישב פליטים בשטחים בשליטת הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון, תקף הבוקר (ראשון) שר החינוך נפתלי בנט את האחרון בגל"צ, כשאמר כי "אתה לא מודיע על ויתורים לפני שאתה מתחיל מו"מ". לדבריו, "מי שיכניס מיליוני פליטים לקלקיליה ולטול כרם יהפוך את כביש שש למחנה פליטים עצום".



"היום בסוריה ובלבנון יש שישה מיליון צאצאי פליטים מ-1948. במדינה פלסטינית, לעומת זאת, שישה מיליון כאלה יהיו קרובים לגבולות שלנו ובסוף ילחצו פנימה", הסביר בנט, שהוסיף כי "אני רוצה לראות תושב כוכב יאיר או כפר סבא שיסכים לראות אלפי בניינים מתמלאים בפליטים מסוריה ומירדן. תפקידנו, הוא לסכל גם את המהלך הזה".



"מרגע שנאמר שיש כוונה לעשות זאת כוונתי היא לבלום את המהלך. זה לא אמור להיות עניין של ימין ושמאל, אני לא חושב שיש הרבה אנשי שמאל שמוכנים שתהיה נהירה של פליטים פנימה".



ליברמן. "תפקידנו לבלום את המהלך שהוא תומך בו". צילום: תמיד ברגיג
ליברמן. "תפקידנו לבלום את המהלך שהוא תומך בו". צילום: תמיד ברגיג



בהתייחס למחאת הנהגת המתנחלים נגד רה"מ בשל אכזבתם ממספר היחידות המאושרות לבנייה, אמר בנט כי "אנחנו צריכים לבנות בצורה טבעית גם בירושלים, שעברה הקפאה חריפה במשך שנים ואני שמח שהצלחנו להחזיר את הבנייה שם, וגם באזור יהודה ושומרון. אם תהיה שם בנייה טבעית זה יקל על הלחץ של בנייה בתוך הקו הירוק. אנחנו פועלים בנושא הזה".



לטענתו, "אני חושב שנתניהו עומד תחת סד לחצים לא קטן, אבל תפקידנו להוות עזר כנגד. ראשי המתנחלים גם צודקים ופה, ואני בטוח שנצליח להוביל בנייה הגיונית יותר. הבנייה באיו"ש לא מהווה מכשול לשלום".



בתוך כך, הוא אשרר את תמיכתו בשחרור המוקדם מבית הסוהר של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט. "אני יצאתי בשבוע שעבר ואמרתי, ואני עומד מאחורי זה, שהגיע הזמן שאולמרט ישתחרר", קבע בנט, שהוסיף: "זה עומד בוועדת שחרורים וצריך להפעיל את מידת הרחמים. עם כל המחלוקות, יש שורה של החלטות ביטחוניות אמיצות שהוא קיבל במהלך כהונתו, ולא צריך להפוך אותו לאויב של מדינת ישראל. הגיע הזמן שהוא יצא הביתה".