חמושי האופוזיציה הסורית תקפו במהלך הלילה (ראשון) בעיר אל בעת' שבמחוז קונייטרה בדרום סוריה עם נשק מתקדם ביותר, תוך שהם מביאים להריגתם ולפציעתם של עשרות מלוחמי משטרו של אסד. המתקפה התרחשה במקביל להריסתם של שבעה טנקים של המשטר הסורי בעיירה הסמוכה דרעא, כך לפי העיתון הלונדוני א-שרק אל אווסט.



"פלגי האופוזיציה פתחו באחת ההתקפות החריפות ביותר על העיר בארבע חזיתות: אופאיה, אל חריה, חמידיה ומערב סמדניה", אמר מקור סורי בכיר, שהוסיף כי הפלגים השתמשו בנשק מתקדם ביותר.


תקיפת צה"ל בסוריה. צילום: דובר צה"ל

כמו כן, מטוסים תקפו בשבת בעמדות של כוחות המשטר הסורי ובמיליציות איראניות הממוקמות צפון מערבית לעיר כפר נאסי בצפון דרעא, באזור המכונה "משולש המוות", הממוקם בין דרעה לקונייטרה, ולכפרים של מערב דמשק.



המורדים הסורים. פתחו במתקפה נגד כוחות אסד תוך שימוש בכלי נשק מתקדמים. צילום: רויטרס
המורדים הסורים. פתחו במתקפה נגד כוחות אסד תוך שימוש בכלי נשק מתקדמים. צילום: רויטרס



כלי התקשורת של חיזבאללה אף פרסמו הודעה שבה דווח כי "הצבא הסורי ניצב מול מתקפה חריפה של חזית אל נוסרה ופלגים אחרים של בעלות הברית בפאתי העיר אל באת' באזורים הכפריים של קונייטרה". כמו כן, בהודעה נמסר כי כוחות המשטר הרגו ופצעו כמה מחברי סיעות האופוזיציה הללו ואף השמידו את אחד הטנקים.



כזכור, התקיפה מגיעה לאחר זליגות ירי לכיוון ישראל מכיוון קונייטרה, שבעקבותיהן תקף צה"ל באזור תוך שהוא מביא להריגתם של שני לוחמי צבא סוריה, כך לפי דיווח בתקשורת הלבנונית והסורית. בנוסף, במתקפה הושמדו שני טנקים של צבא סוריה.