לרוב, המומחים מזהירים לא להתקרב אל כלבי ים שכן הם עלולים לתקוף ונושאים מחלות לא סימפטיות. אך למרות זאת, מדובר ביונקים ימיים מתוקים למדי, ואומנם כדאי לשמור לידם על כללי זהירות, אבל אם הם מבקשים מכם דגים או תופסים טרמפ על הספינה שלכם, לא נשקפת מכך כל סכנה. במקרה כזה, מומלץ להאכיל אותם בדגים וכמובן לצלם ולהעלות לרשתות החברתיות. לצד סיפורי אימה על תקיפות של כלבי ים, ישנם אינספור סיפורים ותיעוד רב על מפגשים ידידותיים למדי בין בני אדם לכלבי ים. לאחרונה הועלה סרטון המתעד מפגש כזה, אך מה שהדהים את עדי הראיה היה דווקא גודלו של היצור.

בזמן חופשה בעיר קאבו סן לוקאס במקסיקו, הצלם ברנט ביילמן נתקל במחזה משעשע למדי, וכמובן מיהר לצלם אותו ולהעלות אותו לחשבון האינסטגרם שלו. בסרטון, נראה כלב ים ענקי במשקל של כ-360 ק"ג תופס טרמפ על סירת דיג, נהנה מהשיט ומחכה לדגים. לפי המראה שלו, ניתן לראות שהוא קיבל די הרבה דגים במהלך חייו. 

לפי התגובות באינסטגרם של הצלם אפשר להבין שכלב הים הענקי הוא סלב מקומי בשם פאנצ'ו, שידוע כטרמפיסט קבוע על ספינות דייג באזור. המקומיים נוהגים להאכיל את פאנצ'ו היטב, ובסרטון ניתן לראות הדגמה חיה לכך. ברקע אדם שחזה במאורע סיכם היטב את המחזה: "הדבר הזה ענקי"