מי היה מאמין ששמונה שנים חלפו מאז הלך לעולמו "מלך הפופ", מייקל ג'קסון, שלקה בדום לב ונמצא מת באחוזתו שבבוורלי הילס, לוס אנג'לס בשנת 2009. הקריירה המוזיקלית של ג'קסון הצעיר התחילה כבר בשנות ה-60. כשהיה בן 5 הצטרף להרכב המשפחתי, ובגיל 9 בלבד מונה להיות הסולן של ״The Jackson 5״. ההרכב מנה, בנוסף למייקל הצעיר, עוד ארבעה מאחיו. הפריצה הגדולה של הלהקה הייתה בשנת 1968 עם להיטים כמו "I'll be there", "Abc", "I want you back" ואחרים. הציבור האמריקני – לא יכול היה להתעלם מהמשפחה המוזיקלית שכבשה לאט לאט את העולם – ומסולנה, ילד הפלא מייקל.



בשנת 1972, וכשהוא בן 14 בלבד, יצא ג'קסון לקריירת סולו עצמאית, על אף שבאופן רשמי, עזב את הלהקה המשפחתית עשר שנים מאוחר יותר. ב-1982, הוציא את אלבום המופת שלו – "Thriller", המוערך כאלבום הנמכר ביותר בכל הזמנים עד היום, עם מכירות של למעלה מ-110 מיליון עותקים (!) ועם להיטים כמו "Billy jean" "Thriller" ו-"Beat it". באותם ימים המציא ג׳קסון את ריקוד הליכת הירח המוכר ומעמדו בתעשיית המוזיקה רק הלך והתעצם.



במהלך הקריירה שלו, זכה ג'קסון ב-13 פרסי גראמי - 8 מהם בערב אחד, על אלבומו "Thriller", מה שגם הכניס אותו לספר השיאים של גינס בתור האמן שזכה במספר הרב ביותר של פרסים בערב אחד. ג'קסון זכה בעוד שני פרסי גראמי – פרס ה- Legend, ופרס מפעל חיים, ואם זה לא מספיק, הוא זכה גם ב-26 פרסי American Music Awards.


אבל אל מול כל הפרסים, הלהיטים הגדולים, והמוזיקה המפוארת, דווקא הדרמות סביב חייו של הכוכב הפכו לכותרות החמות ביותר. לאורך הקריירה ביצע ג'קסון שינויים קוסמטיים בולטים, כגון שינוי מבנה אפו ועצמות הלחיים שלו, כאשר השינוי הבולט מכולם הוא שינוי צבע עורו, שהלבין עם השנים. ג'קסון טען כי הסיבה לשינוי זה היא מחלת העור (ויטליגו) ממנה סבל, אך גם כאן, השמועות מספרות על מאמצים מתמשכים להשיג את 'אידיאל היופי' עליו חלם הכוכב.

מייקל ג'קסון. צילום: רויטרס


בשנותיו האחרונות עבד ג'קסון על מופע קאמבק שזכה לשם "This is it!", אך הכותרות עסקו דווקא בהאשמות החריפות שהועלו נגדו על ביצוע מעשים מגונים בילדים. ב-25 ביוני 2009, הלך ג'קסון לעולמו, לאחר שנטל ככל הנראה כמות גדולה מידי של תרופות שניתנו לו על ידי רופאו האישי – במטרה לעזור לכוכב לישון. הדיווחים הרשמיים על בסיס הנתיחה שלאחר המוות, מצביעים על שימוש יתר במשככי כאבים, ובראשם סם ההרגעה פרופופול שהוביל לכשל לבבי, אך במקביל, כפי שקורה לרוב במקרים כאלה, תיאוריות הקונספירציה הרבות סוברות כי ג'קסון עודנו חי ומתגורר בקנדה.

ג׳קסון נחשב לדמות פופולרית שזכתה להתעניינות בלתי פוסקת מהתקשורת העולמית, ועל אף הפרשיות המפוקפקות בהן נקשר שמו – הוא לנצח ייזכר בתור אומן הפופ החשוב והמשפיע ביותר בדורנו.

רוצים להתענג על מיטב הלהיטים של מלך הפופ? ב-eco99fm ערכו והפיקו סט מוזיקלי כמחווה לג'קסון, עם כל השירים הגדולים של הזמר: