מספר חשודים, ביניהם תת אלוף במילואים (במיל') גל הירש, נחקרו היום (ראשון) על ידי היחידה ארצית של המשטרה במסגרת חקירה, שהחלה לפני כשנה, ועוסקת במעורבות ישראלים בפרשת מיסים, הלבנת הון, מרמה ושוחד בנוגע לעסקאות בחו"ל. על פי החשד, המעורבים אשר לכל אחד מהם מיוחסות עבירות שונות, זכו שלא כדין בהסכמים לביצוע פרויקטים בהיקפים כספיים נרחבים במדינה זרה.



מהמשטרה נמסר כי החשודים נחקרו באזהרה בחשד לביצוע עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה, קבלת דבר במרמה ומתן שוחד לעובד ציבור זר שבוצעו על פי החשד על ידי מנהלים ועובדים בחברה ישראלית העוסקת בתחום הייעוץ הביטחוני וחברות הקשורות אליה.


כמו כן, הוסיפו במשטרה כי החקירה מנוהלת בשיתוף פעולה בינלאומי וכן עם חקירות מס הכנסה תל אביב ברשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב. בין היתר, נבדק החשד האם המעורבים הסתירו את רווחיהם בניגוד לחוק. במסגרת הפעילות בוצעו חיפושים במשרדי החברות המעורבות.
 
לפני כשנה וחצי, פשטו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה על משרדי עיריית ראשון לציון וכן על משרדים של חברות בת של העירייה, לרבות חברה כלכלית, בחשד להטיות מכרזים. 
 
בין היתר נחקרה פרשייה שכבר פורסם אודותיה בעבר, וקשורה למכרז שבו זכתה חברה בבעלותו של גל הירש, מי שהיה מועמד לכהונה כמפכ"ל המשטרה. על פי הידוע, אותה חברה זכתה בפרוייקט לפינוי מוקשים בשטחה המוניציפלי של ראשון לציון, ועולה החשד כי מכרז זה לכאורה נגוע בהתנהלות בלתי כשרה. נציין, כי החוקרים אספו מסמכים ומחשבים הן ממשרדי הרשות והן מהמשרדים של החברות הנלוות.  
 
הפרשה פורסמה לראשונה בחדשות ערוץ 2, ולפיה החברה של הירש זכתה במכרז על העבודות בעלות של כ-13 מיליוני שקלים. ליחידת להב 433 הגיעו מסמכים רבים, אלא שעקב מועמדותו של הירש למפכ"ל, אסור היה למשטרה לגעת בחומר והוא הוקפא.
 
מהתחקיר עלה כי חברת "דיפנסיב שילד" שבבעלות מי שהיה המפכ"ל המיועד, זכתה בחוזים מעיריית ראשון לציון, למרות חוסר ניסיונה וחוסר כשירותה לבצע את הפרויקטים שלשמם נשכרה. עוד עלה כי מנהלת הפרויקטים מטעם העיריית שימשה בזמנה הפנוי כיועצת להירש, דבר שהעלה סימני שאלה רבים סביב העסקאות.