בעלי 'ישראל היום' שלדון אדלסון ורעייתו מרים יגיעו מחר (שני) בבוקר למסור עדות ביחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433, במסגרת חקירת תיק 2000 והשיחות שהתנהלו בין בעלי 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. עבור שלדון אדלסון תהיה זו עדות שנייה בפרשה בעוד שרעייתו מרים תעיד לראשונה. במשטרה מדגישים כי השניים אינם חשודים בדבר וכוונתה לבדוק האם ידעו על כוונת ראש הממשלה לצמצם את פעילות 'ישראל היום' או לנסות להשפיע על מכירתו.



נציין כי מבין השניים דווקא עדותה של מרים היא בעלת משמעות גדולה יותר וזאת מאחר ובאופן רשמי היא הפעילה יותר בחינמון. בעדותו הקודמת של אדלסון נשאל בין היתר האם מינה את ראש הממשלה או ידע על התנהלותו מול בעלי 'ידיעת אחרונות' והמו"ל נוני מוזס. כמו כן נשאל האם בשלב כלשהו התכוון למכור את העיתון 'ישראל היום'.



החקירות בעניינו של ראש הממשלה מתנהלות באופן ישיר על ידי ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תנ"צ כורש ברנור ובליווי של ראש אגף חקירות ומודיעין מני יצחקי, היועמ"ש אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן. עוד נזכיר כי בשבעת החודשים האחרונים מתנהלות מדי מוצאי שבת הפגנות מחאה בידי מאות אזרחים הדורשים הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בפרשות המתנהלות נגדו וכן את התפטרותו של היועמ"ש מתפקידו בטענה כי הקשר בין השניים הוא שמעכב את הגשת כתב האישום בפרשות האמורות.