יהדות העולם מחרימה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל, כך שתימנע הקמת רחבה נוספת בכותל המערבי שבה יוכלו להתפלל היהודים מהתנועות שאינן אורתודוקסיות. אחרי שהסוכנות היהודית הודיעה הבוקר (שני) על ביטול ארוחת הערב של חבר הנאמנים עם נתניהו, הצטרפו אליה גם ראשי התנועה הרפורמית, שהיו אמורים להיפגש עם ראש הממשלה ביום חמישי.

נשיא התנועה הרפורמית של צפון אמריקה, הרב ריק ג'ייקובס, שהוא גם חבר בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, אמר כי "לא נוכל להמשיך בשגרת הפגישות כאילו כלום לא קרה. ביטול מתווה הכותל והעברת חוק הגיור הם שיאו של משבר חריף בין ממשלת ישראל ויהדות התפוצות. אנחנו מרגישים שעכשיו אין על מה לדבר עם ראש הממשלה".

כאמור, הבוקר ביטלה הסוכנות היהודית ארוחת ערב עם ראש הממשלה, גם כן במחאה על החלטת הממשלה לבטל את מתווה הכותל ולאשר את חוק הגיור.  הסוכנות פרסמה הבוקר הצהרה, לפיה "לאור ההחלטות שהתקבלו על ידי הממשלה, חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית ישנה את סדר היום שלו ביומיים שנשארו לדיונים בירושלים, על מנת להתייחס להשלכות של החלטות אלה. ארוחת הערב בהשתתפות ראש הממשלה בוטלה". 

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר אתמול בתגובה להחלטת הממשלה, כי "בתור יו"ר הסוכנות היהודית ובשם כל השותפים שלנו, עלי לבטא את אכזבתי העמוקה מההחלטה שקיבלה היום ממשלת ישראל להשעות את יישום החלטתה להקים מרחב תפילה מכובד ושוויוני בכותל המערבי. לפני חמש שנים פנה אלי רה"מ על מנת שאוביל מאמץ משותף להשגת נוסחה מעשית שתהפוך את הכותל ל"כותל אחד לעם אחד", כדבריו". 

"לאחר ארבע שנים של מו"מ מאומץ, הגענו לפתרון מוסכם על דעת כל השותפים והזרמים המרכזיים. פתרון זה אומץ על ידי הממשלה והתקבל בברכה ע"י הקהילות היהודיות בעולם. ההחלטה היום פירושה נסיגה מאותה הסכמה, והיא מערימה יותר ויותר קשיים על עבודתנו לקרב בין ישראל לתות. הסוכנות היהודית נשארת מחויבת למרות הכל למשימתה זו ולעקרון של כותל אחד לעם אחד".