הסוכנות היהודית פרסמה הבוקר (שלישי) בעיתונים מודעת ענק בהן נאמר כי החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל שנועד לאפשר כינון מרחב תפילה שוויוני, וההחלטה לקדם את חוק הגיור המשאיר בידי הרבנות הראשית את מונופול הגיור, מסכנות את אחדות העם היהודי ומערערת את החזון הציוני של מדינה יהודית לכל יהודי העולם כולו, ברוח הרצל, בן גוריון וז’בוטינסקי.



במודעה קוראת הסוכנות היהודית לחברי הכנסת לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי לוודא שהמהלכים המזיקים האלה יבלמו. עוד נאמר במודעה כי הסוכנות היהודית קוראת לממשלת ישראל להבין את חומרת צעדיה ו להפוך את כיוון מהלכיה בהתאם.



הבוקר תערוך בכנסת השדולה לחיזוק העולם היהודי בראשות ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני)  וח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) כינוס חירום בנושא הקפאת מתווה הכותל וקידום חוק הגיור הממלכתי בהשתתפות בכירי חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית וראשי קהילות יהודיות מארצות הברית.



בכינוס ישתתפו בין היתר יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות מייקל סיגל, יו"ר הקהילות היהודית של צפון אמריקה ריצ’רד סנדלר ויו"ר מועצת הנגידים של קרן היסוד דיוויד קושיצקי.



כזכור, אתמול ביטלה הסוכנות היהודית ארוחת ערב חגיגית שעמדה להתקיים בטרקלין הכנסת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במחאה על החלטות הממשלה. שעות ספורות לאחר מכן, הצטרפו הקהילות הרפורמיות למהלך וביטלו גם הן פגישה עם נתניהו שהיתה אמורה להתקיים ביום חמישי.