בעוד העולם משקשק מפחד מפני ארגון הטרור הרצחני דאעש, לוחמת אמיצה מ"היחידה לגנה של הנשים" (YPJ) הכורדית צולמה צוחקת לאחר שכמעט איבדה את חייה מידי דאעש. הסרטון הועלה לטוויטר בידי העיתונאי הכורדי חמזה חמזה, תחת הכיתוב "קרב צלפים בתוך העיר א-רקה. תודה לאל שמחבל דאעש פספס", בהודעה נפרדת בתגובות הוסיף חמזה,"נשים כורדיות אינן יודעות פחד. האדם הממוצע היה מת מפחד ממפגש כל כך קרוב עם המוות אבל היא המשיכה לצחוק".



בסרטון, נראת צלפית כורדית בעיר א-רקה מכוונת את נשקה בעד החלון במהלך קרב ירי עם לוחמי דאעש, וכמעט נפגעת מן הירי. למרבה המזל, הכדורים שהיו מיועדים לה נראים מתנפצים על הקיר לידה, והלוחמת במקום למות מפחד צוחקת ומוציאה לשון, ובאופן כללי נראית משועשעת מהמפגש הקרוב עם המוות. הסרטון זכה לצפיות רבות בטוויטר ושותף ברחבי הרשת, וכן זיכה את הצלפית האמיצה בשבחים רבים מידי הגולשים.

 


"יחידת ההגנה של הנשים" (YPJ),יחד עם "היחידות ההגנה העממיות" (YPJ) הן מליציות המשמשות זרועות צבאיות של הכוחות הסוריים הדמוקרטיים ונחשבות ליחידות לוחמה מן המרכזיות והחזקות ביותר של הכורדים בסוריה. "יחידת ההגנה של הנשים" היא יחידה מזוינת הכוללת 7,000 חברות לפחות, ומטרתה להגן מפני מתקפות של ארגון הטרור וכן מידי ממשלת סוריה ואל קעידה. היחידות הוקמו בין היתר על מנת לשחרר את א-רקה, שהפכה לבירתם הנצורה של דאעש.