חיסול העבריין באשקלון ביום שני בלילה ממשיך לזעזע את המשטרה. ניצב בדימוס אריה עמית, לשעבר מפקד מחוז ירושלים, הגיב הבוקר (רביעי) ב-103FM לחיסול העבריין ששימש כיעד מודיעיני של המשטרה במשך שנים: "יש חוסר הבנה לגבי תחומי האחריות וההגדרות על מי ראוי שישמרו ועל מי לא. ישנה רשות להגנת עדים שהיא אינה המשטרה, זו רשות עצמאית שפועלת תחת המשרד לביטחון פנים. יש לפנות אליה בטענות. מי שחושב שכאשר יעד מודיעיני או עבריין כבד נרצח בידי חבריו, השוטרים בוכים על מר גורלו – טועה. שיהיה ברור, כמעט בכל פרשייה גדולה מצליחים לשכנע מישהו להיות עד מדינה. הטענות כי בגלל הרצח של עד המדינה יחששו מעתה להיות עדי מדינה עתידיים היא מוטעית. זה לא עובד ככה, יש להבדיל בין חיסולים בתוך משפחות הפשע בגלל סכסוכים פנימיים".



"כאשר למשטרה יש מידע שהולכים לחסל מישהו, קוראים לו ומזהירים אותו. אני מקווה שאף אחד לא מצפה שהמשטרה תשמור על עבריינים. כאשר מצליחים לשכנע עבריין כבד להיות עד מדינה הוא הופך להיות לרשע בחסות המדינה. באותו רגע יש למדינה אחריות לשמור על חייו עד להודעה חדשה. אלו לא אנשים רגילים, הם רגילים לעשות מה שמתחשק להם וקשה להם לחיות תחת המגבלות של הרשות להגנת עדים. מרגע שהוא נרתע מהאזהרות והמגבלות הוא כבר לא תחת הגנתה של הרשות. אינני יודע אם הנרצח עזב את משפחת הפשע אך הוא אמר שאינו רוצה שישמרו עליו בשלב מסוים", הוסיף.



עוד הוא הוסיף: "החיסולים בעולם הפשע לא התחילו אתמול ולא יגמרו מחר. כולם מכירים את חוקי המשחק שלהם. אותו עבריין יודע שברגע שהוא הופך להיות עד מדינה, המשטרה יורדת ממנו ומניחה לפשעיו, סוגרים לו את התיק ועוד. אם אחרי חצי שנה הוא נשבר מהטיפול של הרשות להגנת עדים - זו בעיה שלו. סיפור הרצח האחרון הוא לא מה שימנע מפושעים להיות עדי מדינה. המשטרה צריכה למנוע פשיעה, כאשר באים לעבריין ומודיעים לו כי רוצים לחסל אותו לא מצפים שהמשטרה תארגן לו אבטחה".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן