"בוקר אחד התעוררתי, וקיבלתי מייל פתאומי מחברת הבוקינג שלי באירופה, שבו היה רשום: 'האם את מעוניינת לחמם את סטינג בהופעתו בפראג?'. בתחילה לא האמנתי ושפשפתי את העיניים כדי לראות אם זה אמיתי. אחרי שעיכלתי, התרגשתי מאוד מההודעה. זה כבוד גדול עבורי", אומרת אסתר רדא (32) על עוד חלום חיים שהתגשם לה, ממש במקרה. ואכן, בסוף השבוע היא חיממה את הרוקיסט הבריטי האגדי בצ'כיה, במסגרת פסטיבל Metronome היוקרתי.



הבשורה המשמחת שנפלה על רדא אאוט אוף דה בלו אולי הפתיעה אותה, אבל קשה לומר שהפתיעה מישהו חוץ ממנה. לצד קריירת משחק מפוארת בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע, שזיכתה אותה בפרסים ובשבחים, רדא הוכיחה, מאז שהוציאה לפני חמש שנים את הלהיט הראשון שלה Life Happens, כי על אף כישורי המשחק שלה, היא, לפני הכל, יוצרת וזמרת בחסד עליון: היכולות הווקאליות העוצמתיות, הפרפורמנס המיוחד והתשוקה האמיתית שלה למוזיקה הפכו אותה, בצדק, לאחת ההבטחות הגדולות בסצנת הריתם אנד בלוז הבינלאומית וכאחת המייצגת בגאון ובכבוד את ישראל מעבר לים.




"שרתי מאז שאני זוכרת את עצמי, אבל הפריצה הגדולה שלי בתחום המוזיקה הגיעה כשהופעתי בפסטיבל הג'אז השנתי באילת ב־2013", משחזרת ראדה רגע מכונן בקריירה שלה. "באותה הופעה נכח אריק אדאו, בוקר נודע שהגיע עם אמן משלו לפסטיבל. אריק התלהב מההופעה שלי, הפך לבוקר הראשון שלי, וחודשיים אחרי הפסטיבל סגר לי הופעה בשוודיה. משם הכל התחיל התגלגל".



מאז אותה הופעה בפסטיבל הג'אז, הספיקה רדא להופיע בהצלחה במיטב הבמות הנחשבות בחו"ל, להוציא אלבום בכורה, שהגיע למעמד זהב, ושני מיני־אלבומים (Life Happenes ו־I WISH) שהופצו בכל רחבי אירופה. בימים אלה שחררה לתחנות הרדיו את Different Eyes, שיר הנושא מאלבומה החדש שעתיד לראות אור באוגוסט הקרוב. "השיר בא לומר שלכל אחד יש עיניים שונות, ועיניים שונות רואות כל סיטואציה בזווית אחרת ואינדיבידואלית", היא מסבירה. "בנוסף, השיר עוסק בעיניים שלי ובראייה האישית שלי את התקופות המסוימות לאורך חיי".



את השיר החדש, כמו את כל האלבום, כתבה והלחינה רדא בעצמה במהלך השנתיים האחרונות בשדות תעופה, במטוסים ובבתי מלון. "חוץ מלישון, אני עובדת כל הזמן. הגענו לחיים כדי לחיות אותם וצריך לנצל כל רגע יקר מהם", היא מספרת על לוח הזמנים האינטנסיבי שלה. "באלבום החדש שיתפתי פעולה עם המפיק המוזיקלי המוכשר SHUZ".



עם קילומטראז' הצלחות הולך ומתרחב, רדא סימנה לעצמה לאחרונה וי על תחום נוסף: לפני כחודשיים הצטרפה כמנחה לצד שפרה קורנפלד בתוכנית "מועדון תרבות" בתאגיד השידור כאן. זו למעשה ההתנסות הראשונה שלה בתחום. "אני עדיין בתהליך של התאקלמות לגבי ההנחיה. זה לא בא לי טבעי", היא מודה. "לראיין זאת אמנות, ואני רוכשת את הכלים הנדרשים תוך כדי תנועה. שפרה מדהימה, וכל צוות ההפקה ממש מקסים. אני נהנית מאוד. כיף לי".



מה את אוהבת יותר: לשחק, להנחות או לשיר?
"חד־משמעית: לשיר".



מה הזמן האידיאלי עבורך לכתיבת שיר?
"בדרך כלל בלילה אני תופסת את המוזה הכי טובה. חושך עושה לי תמיד חשק ליצור".



עד כמה כניסה לפלייליסט והשמעות ברדיו חשובות לך?
"אני בעיקר חושבת ומתמקדת בליצור מוזיקה טובה שאני אוהבת ומתחברת אליה. זה מה שמעסיק אותי. אנשים אחרים חושבים בשבילי על שאר הדברים".