העבריין שחוסל ביום שלישי לפנות בוקר הוא טל קורקוס, שהיה עד מדינה, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. קורקוס הוא אחד מעדי המדינה הידועים בשנים האחרונות, ולאחרונה ספג איומים קשים על חייו, כולל סרטון איום, בו נראית יד אשר יורה לעבר תמונתו. גרושתו של קורקוס, דבורה הירש, נרצחה לפני כשנה ושלושה חודשים, לעיני בנם, כשעד היום אף אחד לא יודע מי ביצע את הרצח. קורקוס עצמו נשלח לחו"ל לפני מספר שנים במסגרת ההסכם, אך חזר לארץ, וכאמור נרצח השבוע. 



יש לציין כי קורקוס הוא עד מדינה לשעבר, שיצא על דעת עצמו מהתוכנית של הרשות להגנת עדים. לאחר שנשלח לחו"ל, הוא החליט לחזור לארץ, סירב לשתף פעולה עם המשטרה ועם התוכנית להגנת עדים, החליף כרטיסי SIM חדשות לבקרים, ורק שהיה צריך עזרה כלשהי פנה למפעיל הסוכנים. הוא ניתק קשרים, ולא התנהל בשום דרך תחת פיקוח או השגחה של המשטרה.

קורקוס היה על הכוונת של ארגוני הפשע כבר תקופה ארוכה מאוד. אשתו, דבורה הירש ז"ל נורתה ברכבה אל מול עיני שלושת ילדיה, בבאר שבע, והיתה למעשה זאת שדחפה אותו להיות עד מדינה. המשטרה הציעה לקורקוס לחתום על הסכם עם המשטרה להיות עד מדינה, ובמהלך השיחות ביניהם קורקוס חשש שאנשים בעולם הפשע לא יסלחו לו על כך שמתכוון לבגוד בהם. אשתו לחצה, אך אף אחד מהם לא שיער אז שבסופו של דבר דווקא היא זו שתשלם את המחיר הכבד ביותר. בתמלול אחת השיחות, נשמעה דבורה ז"ל מעודדת את בעלה שעשה את המעשה הנכון לאחר שחתם על ההסכם והביע רגשות חרטה.



באוגוסט 2016, פורסם ריאיון עם קורקוס בערוץ 10, שם דובר על הסכסוך שיש לו עם העבריין יניב זגורי. הריאיון התקיים לאחר הרצח של גרושתו, שהשאיר בו צלקת, ממנה לא החלים עד ליום מותו. בריאיון נשאל קורקוס: יש שתי סיבות שניבי זגורי לא בארץ, הסיבה הראשונה היא שהוא חושש ממך, וחושש שיאשימו אותו ברצח הזה. קורקוס הוסיף: "שיגידו. אין לו סיבה לחשוש ממני. מיכל זגורי יכולה לחיות את החיים שלה בשקט, היא לא מעניינת אותי, אני לא מחפש אותה, היא לא מעסיקה אותי. לא היא, ולא אף אישה אחרת של כל מי שמעורב בפרשה הזאת, ולא הילדים שלהם". 
היא לא והילדים לא, אבל ניבי כן?
"שאלה מורכבת, לא מחפש אף אחד. רוצה לחיות ליד הילדים שלו. ממליץ לו לחזור, אין כמו הארץ שלנו".