ערן פולק, עד לפני כמה שנים סגן לענייני תקשורת באגף התקציבים באוצר, הוא המועמד המוביל של שר האוצר משה כחלון להחלפת אמיר לוי כממונה על התקציבים באוצר - כך נודע ל"מעריב־השבוע". כחלון נוטה לקבל את ההמלצות בנושא שהוגשו בין השאר בידי לוי. מינוי פולק מוריד מהפרק באופן סופי את הספקולציות שנפוצו בשבועות האחרונים, שלפיהן מנכ”ל האוצר שי באב”ד ישמש כמחליף של לוי בתפקיד או לחלופין ימלא את מקומו באופן זמני. באב”ד הכחיש בתוקף את ההערכות, אבל לא הצליח להנמיך את מפלס השמועות.



פולק משמש כיום יועץ לגופים עסקיים שונים. הוא הוזכר לפני כמה חודשים כמועמד אפשרי לתפקיד נציב המים, ובשלב מסוים הועלה שמו גם לתפקיד מנכ”ל משרד הכלכלה. מאחורי הקלעים הוא היה מתואם עם לוי ביחס לאפשרות מינויו לראש אגף תקציבים. מבחינת כחלון, פולק הוא לא חתול בשק, שכן השניים שיתפו פעולה כשכחלון הוביל את הרפורמה בסלולר בעת שהיה שר התקשורת.



עם זאת, פולק הוא המומלץ מטעמו של אמיר לוי, שעלול להפוך לאותו לזרוע הארוכה של ראש אגף התקציבים הפורש. על פי ההערכות, שר האוצר העדיף לא להתעמת עם הממונה הפורש ולהגיע לשקט תעשייתי גם אם בסופו של דבר הוא ממנה בעל תפקיד שנכפה עליו.


מתיחות קשה עם מנכ״ל האוצר



הממונה אמיר לוי מסיים את תפקידו על רקע מתיחות קשה עם מנכ”ל האוצר שי באב”ד. האחרון ביקש להקים את ועדת קוצ’יק, בראשות מנכ”ל משרד ראש הממשלה לשעבר ובהשתתפות מנכ”לי אוצר לשעבר, כדי לבחון מחדש את מערך חלוקת התפקידים והסמכויות של בכירי האגף באוצר.



הקמת הוועדה נעשתה בעקבות דוחות ביקורת של המבקר יוסף שפירא, שטען בשני דוחות נפרדים שהמבנה הארגוני באוצר לקוי. ביקורת אלה לא הפריעו למבקר שכתב בשבוע שעבר: “אף שאני מברך על הקמת הוועדה, ראוי שהבחינה של חלוקת הסמכויות תיעשה תוך שמירה על מעמדם המקצועי והלא פוליטי של האגפים”. מכתב המבקר נשלח בעקבות פנייה חסרת תקדים אליו שנעשתה על ידי מנהל אגף התקציבים הפורש. לוי פנה לשופט שפירא בעקבות מה שנראה כפגיעה אפשרית במעמדו ובמעמדם של בכירי האוצר.



על פי ההערכות, גם החשב הכללי רוני חזקיהו נתן את ברכתו למכתב. לנוכח התפתחויות אלה כחלון עלול להיכנע ללחצים העצומים שהופעלו עליו ולחזור בו מההחלטה על הקמת ועדת קוצ’יק.



כך או אחרת היה אמור אמיר לוי לסיים את תפקידו באופן רשמי כבר בסוף השבוע, אולם הוא פנה לשר האוצר והבהיר שלמרות החלטת הממשלה הוא אמור לפרוש רק בסוף יולי, וביקש להאריך בחודש את כהונתו. עם סיום תפקידו אמור לוי לצאת בליווי משפחתו לחופשת לימודים בארה”ב.


למרות פניית “מעריב־השבוע” לא נמסרה תגובת האוצר לידיעה.