השחקנית עינת ויצמן ידועה כמי שתומכת בהתלהבות בפלסטינים ובמאבקם. התמיכה הזאת עלתה לה לא פעם בביקורת נוקבת מצד ישראלים. הערב (ראשון) תקף אותה בחריפות עיתונאי מעריב בן כספית בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו. זאת, לאחר שהשחקנית השתתפה אתמול באירוע תמיכה בגליל בח"כ באסל ראטס, שנכנס היום לכלא.  "כששומעים את הבהמה עינת ויצמן מזדהה עם באסל רטאס ומדברת על אפלייתם של "האסירים הפוליטיים" מבינים למה אין כאן שמאל", כתב כספית. 



ויצמן אמרה אתמול באירוע כי פעולתו של רטאס "ביטאה התנגדות מתבקשת לתנאים הקשים והמפלים בהם מוחזקים האסירים הפוליטיים, ונועדה להקל עליהם ולו במעט. לכן ההקרבה שלו היא ההקרבה האולטימטיבית". ויצמן אף הוסיפה מילות פרידה אישיות ואמרה: "באסל אתה שילוב של מאבק והקרבה אדם שהיה מוכן להסתכן כדי להקל על תנאי האסירים ובגלל המאבק שלך אתה עומד להפוך לאסיר בעצמך אתה ההשראה לכל מה שעשיתי ובלב כבד אני נפרדת ממך מורי וידידי".



ויצמן הוסיפה: "אני מבינה את המעמד הפריבילגי שיש לי. אם הייתי פלסטינית ילידת 67 הייתי מתה ואם הייתי פלסטינית מ- 48 בטח הייתי עצורה. אלה מאיתנו שבחוץ ובמיוחד הפריבלגים שבינינו צריכים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי לסכל את המאמץ  להעלים את האסירים הפוליטיים. אני מתכוונת לעשות ככל שאוכל כדי לתת להם במה". 



"מורי וידידי". ראטס לפני כניסתו לכלא, הבוקר
"מורי וידידי". ראטס לפני כניסתו לכלא, הבוקר


בחודש שעבר תקפה בחריפות שרת התרבות מירי רגב את ויצמן. רגב נאמה במליאת הכנסת והגיבה לביקורות נגדה על אי רצונה שהמדינה תממן את ההצגה "אסירי הכיבוש" בפסטיבל עכו. רגב טענה כי ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי הוא זה שהחליט כי ההצגה לא תעלה. "ראש העיר פסל את ההצגה לאחר שראה את הפרומו שלה". במהלך הנאום נשמעו קריאות ביניים מכיוונם של הח"כים נחמן שי (העבודה) ועאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת). 
 
"הצטרפי לעינת ויצמן למוקטעה ונראה מי יספור אותך ברשות הפלסטינית וייתן לך להביע את עמדתך, נראה אותך עושה רבע ממה שאת עושה כאן בכנסת ישראל", תקפה רגב את ח"כ סלימאן.